۱۶۸۸۴۳۱۲۳
گروه سیاسی تهران پرس‌؛ در هشتمین روز از تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، تعدادی از داوطلبین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بمنظور ضبط برنامه های تبلیغاتی در رسانه ملی حضور یافتند.

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از جوانان نخبه در حوزه های مختلف در واکنش به طرح دغدغه یکی از نخبگان درباره استفاده از جوانان در دولت آینده، جوانگرایی را از رویکردهای جدی دولت خود دانست.

 

رئیسی ساخت سالانه یک میلیون مسکن را یک اقدام کاملاً شدنی برشمرد و گفت: « مهم ترین هزینه در تأمین مسکن مربوط به زمین است و ما زمین های زیادی داریم که می توانیم با ارائه تسهیلات به انبوه سازان و مسکن سازان برای کمک به دهک های پایین جامعه مسکن مورد نیاز را تأمین کنیم».

 

رئیسی بیان کرد: بهترین راه برای حمایت از سفره مردم این است که کالاهای اساسی را از ارز و دلار و منابع  خاص از آن جدا کنیم تا دچار تکانه نشوند.

 

رئیس دستگاه قضا از رویکرد برخی دولتمردان انتقاد کرد و گفت: «آقایان ادعا می کنند که ما از حقوق زنان دفاع می کنیم بدون اینکه قدمی در این زمینه بردارند و دیدیم که یک خانم در کابینه آنها نبود».

 

رئیسی افزود: «آنها می گفتند خانم‌ها برای دیدن مسابقات آقایان به ورزشگاه بروند اما آیا این مشکلی را از خود خانم‌ها حل می کند؟ پس ورزش خانم‌ها و سهم آنان از بازار کار چه می‌شود؟»

 

وی همچنین یادآور شد: «ستادهای انتخاباتی در واقع آیینه دولت آینده نیستند و اعضای ستادهای من لزوماً در کابینه احتمالی نخواهند بود».

 

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: «من هرگز وعده‌ای نخواهم داد که عمل نکنم و برای همین می‌گویم که نباید تصور شود وقتی می‌گوییم برنامه‌ای داریم از فردا همه مشکلات حل می‌شود».

 

سعید جلیلی دیگر نامزد انتخاباتی عصر امروز (جمعه) در برنامه تلویزیونی گفتگو با نخبگان که از شبکه چهار پخش شد حضور یافت و تاکید کرد: «باید در دولت برای توسعه فناوری بومی فضایی با تکیه بر ماهواره‌ها و ماهواره برها برنامه مشخصی داشته باشیم و از راهبردهای متفرقه جلوگیری شود».

 

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: «اعطای وام ازدواج به جوانان کافی نیست و باید برنامه‌های دیگری هم برای آنان داشت. متأسفانه در ۸ سال گذشته میزان ازدواج کاهش یافته است و کاهش ازدواج به دلیل گرانی، بیکاری و مشکل مسکن بوده است».

 

وی در ادامه عنوان کرد: «طرحی برای سفر مردم داریم و باید اقامتگاه‌های دولتی در اختیار مردم در برخی از ایام سال قرار گیرد. این اقدامات باعث تحکیم بنیان خانواده می‌شود».

 

این نامزد انتخاباتی با حضور در برنامه زنده تلویزیون اینترنتی خود نیز خطاب به جامعه ناشنوایان، گفت:  «رویکرد ما این است که کشور برای ۴ سال آینده باید علاوه بر اداره، جهش هم پیدا کند».

 

جلیلی با دعوت رسمی از جامعه ناشنوایان برای طرح مطالبات و راهکارهای پیشنهادی خود به دولت سایه، تصریح کرد: اگر می‌گوئیم آحاد جامعه ناشنوایان حق دارند در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند، اولین قدم ایجاد ارتباط با مجامع ناشنوایان است».

 

عبدالناصر همتی پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران مطرح کرد: «دو مساله مهم در ارتباط با واردات داریم یکی واردات بیش از حد و دیگری قاچاق کالا است قاچاق کالا سم بزرگی برای تولید ملی ما است وقتی قاچاق انجام می‌شود».

 

همتی به موضوع بورس نیز اشاره ای مرد و گفت: «بازار بورس را حتما سامان خواهم داد، زیرا بازار بورس نمای حقیقی اقتصاد است».

 

این نامزد انتخاباتی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: «اگر کسی بتواند بورس را رونق دهد و به سمت شفاف شدن ببرد دولت من خواهد بود و در دولت خود حتما این کار را خواهم کرد، زیرا من به تولید و رشد اقتصاد اعتقاد دارم و حتماً بر مبنای رشد تولید کشور و احیای مجدد بورس اقدام خواهم کرد».

 

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز در برنامه تلویزیونی رئیس جمهور و جوانان با بیان اینکه درباره احیای بورس برنامه‌ها دارم، اظهار داشت:  «دولت من حامی و ضامن جوانان در اعطای وام‌ها خواهد بود».

 

وی با بیان اینکه با تولیت استان قدس رضوی در دولتم برای پیشرفت مشهد برنامه‌ها خواهیم داشت، به معماری شهر ایرانی و اسلامی ا‌شاره کرد و گفت: «پایه‌های این معماری در دولت من گذاشته خواهد شد».

 

رضایی در بخشی از سخنانش خطاب به روحانی گفت: «به آقای روحانی توصیه می‌کنم زمان خرید تضمینی گندم را از دست ندهد و بکوشد در پایان عمل فعالیت دولتش سیلوها را پر کند».

 

وی با بیان اینکه یکی از کارهای جدی در دولتم بازگشت نشاط و شادابی به کشور است، تصریح کرد: «در ۴ سال دوم دولتم کاری می‌کنم که قدرت پول ملی ایران بعد از دلار و یورو در منطقه جایگاه سوم را داشته باشد».

 

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی که امشب از شبکه خبر پخش شد، بیان کرد: «برای کنترل تورم یک بسته ۵۱ محوری داریم که هر سال نصف سال قبل می‌شود. و در طول چهار سال به زیر ۵ درصد برسد».

 

قاضی‌زاده با بیان اینکه یک برنامه اضطراری اشتغال داریم، اظهار داشت: «برای کنترل نقدینگی و اصلاح نظام بانکی نیز برنامه مفصل داریم».

 

این نامزد ریاست جمهوری عنوان کرد که دنبال تشکیل کانون سهامداران حقیقی است و مطرح کرد : «برنامه‌ای برای اصلاح قیمت در بورس کالا داریم که تمام کالاها در بورس کالا انجام می شود».

 

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «بدون تعارف» صدا و سیما عنوان کرد:  «برای حل همه مشکلات کشور هیچکس نمی‌تواند برنامه داشته باشد اما با عدد و رقم جامع‌ترین برنامه را به لطف خدا دارم».

 

زاکانی در مورد کابینه اش نیز گفت: بیش از ۱۰۰ نفر را به عنوان ستون فقرات تیم کاری ام معرفی خواهم کرد، می‌خواهم کاری بکنم که دیگران بدانند که ظرفیت نیروی انسانی در کشور وجود دارد اما قدرش را نمی‌دانند».

 

این نامزد ریاست جمهوری همچنین در گفت‌‌وگوی شبکه دو حضور یافت و با نام بردن اشخاصی چون برادر رئیس جمهور از عزم خود برای مبارزه با فساد گفت و تصریح کرد: «من دو دهه است که در مقابل مفاسد اقتصادی ایستاده‌ام و سراغ وزیراطلاعات، معاون اول رئیس جمهور، برادر رئیس جمهور، دادستان تهران و ... رفته‌ام و حرفم این بوده که تا وقتی این دزدان سر گردنه هستند، مردم آرامش نخواهند داشت». 

 

زاکانی در این گفتگو مطرح کرد: «در دوره ای که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بسته شد من از اعضای هیأت دولت می خواهم روایت تلخی را بکنم که در هیأت دولت، آقای روحانی تأکید بر ارز ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی داشتند، آقای سیف قیمت را ۴ هزار و ۸۰۰ تومان بیان می کردند که در این خصوص بحث بالا گرفت و همدیگر را نیز نمی توانستند در این خصوص قانع کنند که در این میان رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس که از جناح راست هستند گفتند ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و آقای آل اسحاق که از جناح راست هستند آن هم ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را مطرح کرد اما در هیأت دولت گفتند که نه ۴ هزار و ۸۰۰، نه ۳ هزار و ۸۰۰، وسطش را بگیرید ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و صلوات بفرستید».

 

 

محسن مهرعلیزاده نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه شماره ۳ خود، با تمرکز بر دیپلماسی بر مدار توسعه عنوان کرد: «اگر حضور دکتر محمدجواد ظریف در راس دستگاه دیپلماسی کشور نبود شاید امروز گفت‎وگوها بر سر پیچیده‎ترین پرونده‎ سیاست خارجی سرانجام دیگری پیدا کرده بود».

 

مهرعلیزاده گفت: «می‌خواهم به دنیا اعلام کنم، دولت من همان راهی را خواهد رفت که دولت اصلاحات در مسیر تنش‎زدایی با جهان پیمود».

 

در بخش دیگری از بیانیه این نامزد اصلاح طلب آمده است:  «من محسن مهرعلیزاده باور دارم حرکت بر مدار عقلانیت در سیاست خارجی آینده‎ای روشن برای کشور به همراه خواهد داشت. معتقدم هر تصمیمی باید در روند توسعه کشور گرفته شود و می‎دانم بدون حمایت شما ملت شریف ایران هیچ گامی به پیش نیست».

 

 

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۷۶۴۱
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha