۲۸۰۰۳۸_۳۰۶
به گزارش تهران پرس، بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق، در روزهای اخیر رکورد جدیدی در مصرف برق کشور به ثبت رسید که تا امروز این میزان مصرف برق در ایران بی سابقه بوده است.

 

در حالی که هر ساله در میانه تابستان (تیر و مرداد) انتظار ثبت رکوردهای جدید در مصرف برق کشور را داریم، اینبار در بهار رکورد تاریخی مصرف برق که مربوط به تابستان سال گذشته بود، شکست.

 

ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز یازدهم خردادماه ۱۴۰۰، مصرف لحظه ای برق کشور برای اولین بار از مرز ۵۹ هزار مگاوات گذشت و به میزان ۵۹ هزار و ۷۶ مگاوات ثبت شد.

 

همچنین روز گذشته، پیک لحظه‌ای مصرف برق به میزان ۵۸ هزار و ۵۶۳ مگاوات در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه به ثبت رسید.

 

تا پیش از این، بیشترین میزان مصرف برق در تابستان سال گذشته در روز سی و یکم تیرماه به میزان ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات به ثبت رسیده بود.

 

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در این خصوص گفت: با ثبت این میزان، پیک نیاز مصرف سال گذشته پشت سرگذاشته شد که نشانگر رشد شدید نیاز مصرف برق در کشور است در حالی که هنوز به روزهای گرم تیر و مرداد نرسیده ایم.

 

وی افزود: این درحالی است که روزهای گذشته برنامه های مدیریت بار نیز به اجرا در آمده بود و یکی از تفاوت آن با سال گذشته نیز در این است که سال گذشته در چنین روزی هنوز بسیاری از ظرفیت های مدیریت بار به اجرا در نیامده بود.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۶۱۱
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
برچسب ها: برق برق
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha