۶۱۹۴۲۳۵۹
به گزارش تهران پرس، عصر امروز، آتش سوزی در شهر ری تهران رخ داده که گفته می شود در انبار معروف به چهار مواد رخ داده که محل دپوی مواد اشتعال زا بوده  و دود ناشی از این آتش سوزی از نقاط مختلف تهران قابل مشاهده است.


جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی درباره وقوع آتش‌سوزی وسیع در جنوب تهران گفت: حریق به ما اعلام شده است، ماموران آتش‌نشانی در حال اعزام به محل هستند اما اینکه حریق و آتش‌سوزی در پالایشگاه باشد یا نزدیکی آن را هنوز نمی‌دانیم.

 

یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران دچار آتش سوزی شده است

منصور درجاتی مدیر کل بحران استانداری تهران در خصوص آتش سوزی پالایش‌گاه تهران اظهار کرد: یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران که در آن فرآورده گاز مایع وجود داشته است دچار حادثه شده است و دود ناشی از آن هنوز در منطقه وجود دارد.


وی گفت: همه دستگاه‌های امداد رسان و خدماتی در این خصوص به صحنه اعزام شده‌اند.


مدیرکل بحران استانداری تهران افزود: تا این لحظه تلفاتی گزارش نشده است علت حادثه هنوز مشخص نیست و باید بررسی شود.


مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز اظهار کرد:بر اثر وقوع حریق در پالایشگاهی در جنوب تهران و شعله ور شدن مخازن این پالایشگاه، تعداد ده دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.


وی ادامه داد: بر اثر بروز این حادثه هنوز مصدومی به عوامل اورژانس تحویل داده نشده است و وزارت بهداشت و مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.



نشت خطوط انتقال علت حادثه بود


منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران تهران هم اظهار کرد: حادثه بر اثر نشت یکی از خطوط انتقال داخل پالایشگاه رخ داده و چون توام با حریق بوده، دود گسترده ای دیده می شود، همچنین خوشبختانه تا این لحظه تلفات جانی نداشته ایم.


وی ادامه داد: از تردد کنندگان در سمت جنوبی ریل می خواهیم مسیر منتهی به پالایشگاه را باز بگذارند تا تردد خودروهای خدمات ایمنی به موقع صورت گیرد.


مدیرکل مدیریت بحران تهران گفت: به دلیل ضریب ایمنی بالای پالایشگاه، مشکل خاصی نخواهیم داشت اما برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از سرایت آتش به مخازن دیگر باید سرعت عمل داشته اشیم.


درجاتی در پایان گفت: هنوز آتش بطور کامل مهار نشده و آتش نشانان مشغول لکه گیری هستند.


مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با میزان گفت: تا این لحظه ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به پالایشگاه تهران اعزام شده‌اند و بیمارستان‌های حوالی پالایشگاه در آماده‌باش هستند.

 تکذیب احتمال خرابکاری در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران


خفائی، رئیس روابط عمومی پالایشگاه تهران در خصوص حادثه آتش سوزی امروز گفت: هرگونه احتمال خرابکاری در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران تکذیب می‌شود.


وی ادامه داد: حادثه به دلیل یک مشکل فرآیندی رخ داده و هم اکنون در حال مهار آتش سوزی هستیم و تا کنون هیچ گونه اطلاعی از میزان تلفات و خسارات احتمالی در دست نیست.










 آتش نشانی در حال اطفای حریق است


جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۹:۱۸ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی در محوطه پالایشگاه جنوب تهران واقع در شهرستان ری اعلام شد.


وی گفت: ایستگاه آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام شد و در حال حاضر شش ایستگاه آتش نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب و خودروی حامل کف شیمیایی در محل حضور دارند و تعدادی نیرو نیز در مسیر هستند.


ملکی افزود: آتش نشانان با استفاده از سیستم‌های موجود در پالایشگاه مشغول خنک کردن مخازن کناری هستند.


سخنگوی آتش نشانی تهران تصریح کرد: یکی از مخازن پالایشگاه دچار آتش سوزی شده و حجم زیادی از آتش و دود غلیظ در آسمان قابل مشاهده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: فعلا اطلاع دقیقی از تعداد مصدومان احتمالی در دست نیست.






گفتنی است به دلیل حجم آتش، چندین تانکر برای تامین آب مورد نیاز ماشین های آتش نشانی وارد محل حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران شدند.


 تعدادی از آتش نشانان حاضر در صحنه، مهار آتش را به دلیل حجم مخازن دچار حریق شده، سخت توصیف نمودند.


 روابط عمومی پالایشگاه تهران: شعله‌های آتش مهار شد


روابط عمومی پالایشگاه تهران اعلام کرد که با تلاش های مسئولان آتش نشانی تهران، شعله‌های آتش مهار شد


بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار دانا حجم شعله‌های آتش کاهش چشم گیری پیدا کرده است.


خطر انفجارهای مهیب در پالایشگاه تهران وجود داشت


مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به حادثه آتش سوزی در پالایشگاه تهران گفت: تماسی با شهردار تهران داشتم. آقای حناچی عنوان کرد که مخزن بزرگ ۴ هزار لیتری آتش گرفته و بعضی مخازن اطراف را درگیر کرده و از تمامی ایستگاه‌های شهر تهران به محل حادثه اعزام داشته ایم.


او افزود: بیش از یکصد خودرو برای اطفا حریق اعزام شده است و خطر انفجارهای مهیب وجود داشت که با تلاش آتش نشانی تهران از گسترش حریق به سایر مخازن پر خطر جلوگیری شده است.


فراهانی تصریح کرد: نوع حریق به گونه‌ای است که مخزن قابل اطفا نیست و باید بسوزد تا مواد موجود تمام شود از این رو تلاش آتش نشانان ادامه دارد و سعی می‌کنند تا حریق گسترش پیدا نکند و با حمله به آتش از پراکندگی آتش جلوگیری شود.


عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در پایان تاکید کرد: خوشبختانه همه آتش نشانان در سلامت به سر می‌برند و تلاش برای اطفا حریق ادامه دارد.




۵ ایستگاه آتش نشانی درگیر آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران شدند




رضا کرمی محمدی رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران  درخصوص آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران گفت: آنچه تا اکنون اطلاع داریم این است که دو مخزن از پالایشگاه گرفتار آتش سوزی شده‌اند که براساس اطلاعات واصله آتش سوزی در یکی از مخازن کنترل شده و یکی دیگر همچنان گرفتار آتش است.


وی با اشاره به اینکه از ۵ ایستگاه آتش نشانی درگیر مهار این آتش شده‌اند، ابراز داشت: امکانات ایستگاه آتش نشانی مستقر در پالایشگاه تا حال حاضر با توجه به ابعاد حادثه مجهز و پاسخگو بوده است.


کرمی محمدی افزود: مسئولان به مناطق مسکونی اطراف پالایشگاه هشدار تخلیه داده‌اند ولی امیدواریم با مهار به موقع آتش سوزی مناطق مسکونی درگیر نشوند.


انتهای پیام/



کد خبر: ۷۵۷۲
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha