unnamed-۹
به گزارش تهران پرس و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶؛ هومن نصیری با اشاره به انجام اقدامات ویژه در راستای مقابله با کرونا گفت: با توجه به ابلاغ پروتکل اجرایی استعلام از مراجعین به ساختمان های اداری شهرداری تهران، ضمن اطلاع رسانی به مراجعین جهت همراه داشتن کارت ملی نسبت به استعلام شهروندان اقدامات لازم صورت گرفت، او ضمن بازدید از روند اجرای طرح نسبت به استعلام گیری از مراجعین که در راستای احترام و سلامت ارباب رجوع انجام می شد، خود نیز اقدام کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفت.

در این روش یک دستگاه رایانه در ورودی های اصلی قرار دارد که با ثبت کد ملی از طریق سیستم مرکزی در سایت corona.iran.ir مطابق شیوه نامه ابلاغی بند ۵ از ورود بیماران مبتلا به کرونا جلوگیری می شود.

وی افزود: موقعیت منطقه به لحاظ بافت فرسوده و متراکم بودن و قدیمی بودن می طلبید که برنامه ریزی داشته باشیم، تاکنون تعداد زیادی جلسه در ستاد مدیریت بحران تشکیل دادیم، مشکلات و نقاط ضعف و قوت به طور کامل بررسی شد و آنچه در این مسیر جلوه داشت سطح آمادگی اعضای ستاد بود که با تمام توان جلو آمدند و یکی از علل موفقیت منطقه سطح مسئولیت پذیری و همدلی اعضای ستاد مدیریت بحران برای مقاله با بیماری کرونا بود.

او ادامه داد: علت اصلی نگرانی مدیریت شهری این منطقه این بود که نتوانیم مراجعات روزانه را پاسخگو باشیم، اما مدیریت شهری منطقه با نگاه مسئولیت اجتماعی با اجرای برنامه های متنوع در ابعاد پیشگیری، غربالگری، حمایتی، ساماندهی اقدامات در محلات نه گانه و اجرای پروتکل اجرایی استعلام از مراجعین با استفاده از کد ملی، تلاش های موثری که در این زمینه داشته در مقابله با کرونا بسیار موفق عمل کرده است، وی تاکید کرد تا کنون پرسنل منطقه، سه بار مورد چکاب کامل قرار گرفتند و در زمان بروز علائم نسبت به مراجعه به پزشک و قرار گرفتن تحت درمان اقدامات لازم صورت گرفته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی منطقه، با بیان اینکه منطقه از جمله مناطقی است که در کنار راهبرد عمومی ستاد مقابله با کرونا، با در نظر گرفتن مشخصات جغرافیایی و ویژگی های منطقه (بازار شیشه و بلور و مراکز خرید بازار دوم و ...) اقدامات متنوع خلاقانه و هدفمندی را اجرا کرده است.

شایان ذکر است ضدعفونی معابر و تأسیسات شهری، طرح غربالگری شهروندان، حمایت از خانواده های آسیب دیده از کرونا، نظارت بر عملکرد صنوف، آموزش و فرهنگ سازی و ... از جمله محورهای این اقدامات است، مدیریت شهری منطقه تلاش داشت تا با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و هم افزایی با سایر نهادها بتواند در ارتقای بهداشت محیط شهری و سلامت شهروندان تأثیرگذار باشد.
کد خبر: ۷۵۴۸
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha