گروه سیاسی تهران پرس؛ در شامگاه ششمین روز از تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری میهمان برنامه «بدون تعارف» شبکه دوم سیما بود.
۹۳۵۲۷۸_۹۲۴

گروه سیاسی تهران پرس؛ در شامگاه ششمین روز از تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری میهمان برنامه «بدون تعارف» شبکه دوم سیما بود.


رئیسی در پاسخ به سوال مجری بدون تعارف درباره تیم اقتصادی اش، بیان کرد:  «من در ذهنم افرادی هستند لکن تیم اقتصادی دولت باید تیم هماهنگی باشد اگر تیم هماهنگ نباشد هر کدام یک صدایی خواهد داشت و این از مشکلات کشور است معتقدم با این تیم اقتصادی حتی با مشاورینی که خودشان خواهند داشت کار را بتوانند پیش ببرند».


رئیس دستگاه قضا خطاب به مرم گفت:  «خواست شما، دعوت شما، وضعیت و مشکلات شما من را به این سو کشاند، دیدن فقر، دیدن تبعیض، دیدن زمینه‌های فساد و تولید پرونده‌های فساد من را کشاند که بیایم در بخش اجرایی. بیایم تا بتوانم هم دعوت شما را لبیک بگویم و هم از تجربیاتم در جهت گره گشایی از کار مردم اقدام کنم».


رئیسی افزود:  «شما جوان‌ها بدانید با رأی دادن در دولت بسیار نقش آفرین خواهید بود و انتظارم این است که انشاءالله در این قضیه هم در انتخابات به صورت فعال حضور پیدا کنید و هم انشاءالله آماده باشید، کمر‌ها را محکم ببندید برای این که یک کار مجاهدانه‌ای در جهت اعتلای کشور و در جهت حل مسائل و مشکلات مردم برداریم».


این نامزد ریاست جمهوری همچنین در برنامه گفتگوی خبری شبکه ٢ نیز حضور یافت.


آیت الله رئیسی در این گفتگو به موضوع یارانه‌ها اشاره کرد و در این باره گفت: «یارانه‌ها در دولت ما پرداخت خواهد شد، اما به عدالت».


رئیسی همچنین تصریح کرد:  «برنامه ما راه اندازی سامانه هوشمند مالیاتی است تا تمام داده‌ها به این سامانه داده شود و فعالیت‌های اقتصادی شفاف و روند کار اقتصادی روشن شود و از فرار مالیاتی جلوگیری شود و این سامانه هوشمند یک عدالت مالیاتی را اجرا کند و تا سامانه مالیاتی اجرا نشود دچار مشکلات زیادی خواهیم بود».


رئیس دستگاه قضا در پایان این گفتگوی خبری از برنامه‌های خود درباره ساخت مسکن سخن گفت.



علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه خبر بیان کرد: «بافوریت برای اصلاح حوزه اقتصاد و مدیریت، در راستای جهش تولید برنامه ریزی می‌کنیم. در دولت کارشناسان به ریشه ها و عوارض توجه می کنیم».


نماینده مردم قم گفت:  «حل مشکلات اشتغال، ازدواج و مسکن را به جوانان تعهد می دهم، جوانان و فرهیختگان ستون فقرات و موتور محرک دولت من هستند وهیچ چیز مانع تحول در کشور نخواهد شد».


وی تاکید کرد:  «کشور انسداد ندارد در سال اول دولت بنده تحول را با تمام وجود حس خواهید کرد».


زاکانی پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رسانه ملی عنوان کرد:  « ما باید خود را مکلف کنیم، برای کسانی که دهک‌های پایین جامعه هستند تأمین مسکن کنیم. همانطور که خودمان را مکلف می‌دانیم اشتغال شأن را فراهم کنیم، همانطور که خود را مکلف می‌دانیم فقر مطلق و تأمین اجتماعی فراگیر را مطابق اصل ۲۹ محقق کنیم».



سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود به موضوع ازدواج جوانان و مسکن اشاره کرد و گفت:  «دولت باید برای ۸۰۰ هزار ازدواجی که باید در سال صورت بگیرد و برای ۲۰۰ هزار مسکن روستایی و ۲۰۰ هزار مسکن فرسوده برنامه‌ریزی کند».


جلیلی تصریح کرد: «ما برنامه‌ای را تنظیم کردیم که طبق آن برای کسانی که مسکن ندارند باید در جهت تأمین مسکن‌شان، آب، برق، گاز، زمین و تسهیلات لازم فراهم شود».



محسن مهرعلیزاده دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه حضور در استودیو جام جم جهت ضبط برنامه صحبت با ایرانیان خارج از کشور، با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است گفت:  «دولت من دولتی خواهد بود که بدون توجه به این نگرش‌های ضعیف، بغض آلود و کوته نگر و نگرش دیدن خود و تحمل نکردن دیگران را از بین خواهد برد».


این نامزد ریاست جمهوری در برنامه با دوربین شبکه یک سیما نیز حضور یافت و اظهار داشت: «بعد از رئیس جمهور شدنم همه بخش‌نامه‌های موجود را کنار می‌گذاریم. برای پیش بردن کار چند بخشنامه کافی است».


مهرعلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «دولت زندگی نام دولت من است. دولت من دولت ضد دولت مرگ، زور، فشار و تحمیل عقیده است. اگر مردم عزیز به من اعتماد کنید و رای بدهید تحت عنوان دولت سوم خاتمی همان وضعیت را بر می‌گردانیم منتها به روز خواهد بود. نباید نگاه امنیتی به قومیت‌ها داشته باشیم. میانگین سنی دولت من ۴۵ سال خواهد بود و بیشتر از جوانان استفاده خواهم کرد».



گفتنی است، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز امروز چهارشنبه در توئیتی به تغییر زمان مناظره‌های تلویزیونی واکنش نشان داد.


همتی در این باره نوشت: «مناظره‌ها را چرا ۲ روز جلو انداختید؟ آیا این شایعه که برخی نامزدها از تغییر زمان مناظره‌ها اطلاع داشتند صحیح است؟».


وی در ادامه تاکید کرد:  «رقابت نابرابر، ناعادلانه‌تر شد. اما برخلاف تصورتان من آماده‌تر از آن هستم که با این اقدامات صحنه را واگذار کنم».



انتهای پیام /الف

کد خبر: ۷۵۷۷
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha