به گزارش تهران پرس، همایش رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور با حضور قائم مقام، مدیران و رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی این شورا در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. برنامه ریزی و هماهنگی مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در استان‌ها، بزرگداشت یوم الله ۱۵ خرداد و برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی موضوعات مورد بررسی در این همایش بود.
۱۳۹۹۱۰۳۰۰۰۰۸۸۰_Test_PhotoO








به گزارش تهران پرس، همایش رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور با حضور قائم مقام، مدیران و رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی این شورا در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. برنامه ریزی و هماهنگی مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در استان‌ها، بزرگداشت یوم الله ۱۵ خرداد و برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی موضوعات مورد بررسی در این همایش بود.


 

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ابتدای این همایش با توجه به اهمیت بزرگداشت یوم الله قیام ۱۵ خرداد گفت: با توجه به اهمیت یوم الله  قیام ۱۵ خرداد و تاکیداتی که امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) در زنده نگه‌داشتن این روز بیان داشتند، می‌بایست یوم الله ۱۵ خرداد از منظر بزرگداشت، با آن مبانی که در کلام امام خمینی (رحمت الله علیه) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان شده  است حتماً به گونه ای باشد که حق مطلب ادا شود و این روز تاریخی به فراموشی سپرده نشود.


 

وی افزود: برنامه‌ها و اقدامات لازم باید برای هر دو مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد انجام پذیرد. در واقع بزرگداشت رحلت امام خمینی (رحمت الله علیه) به صورت جداگانه و قیام یوم الله ۱۵ خرداد نیز با ویژگی های منحصر به فرد خود به طور جداگانه برگزار شود.


 

نصرت الله لطفی گفت: برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت امام راحل (قدس الله نفسه الزکیه) قطعاً یک وظیفه همگانی و اعتقادی است.


 

وی تصریح کرد: به همین منظور، بزرگداشتی با همان شعاری که قبلاً اعلام شد، یعنی «گفتمان تحول» برای امامی که هم تحول خواه بود و هم تحول آفرین و به معنای واقعی کلمه، اسوه قیام الله بود، برگزار خواهد شد.


 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: شاخصه های مکتب حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) بدون تقلیل در ادامه همان مکتب امام حسین (علیه السلام) و مکتب عاشورا بوده است. نهضتی که اوج آن و جرقه اصلی آن از روز عاشورا شروع شد و قیامی که قیام کنندگانش حسین گویان هیات‌های عزاداری بودند.


 

وی افزود: با مغتنم شمردن فرصت مراسم سی و دومین سالگرد ملکوتی امام راحل عظیم الشأن، می بایست از شاخصه‌ها، شخصیت و مکتب سیاسی و الهی امام عزیزمان هر چه بیشتر بهره ببریم.


 

نصرت الله لطفی در خصوص توجه ویژه به یوم الله ۱۴ خرداد و بسنده نکردن به عنوان یک برنامه جانبی خاطر نشان کرد:  قطعاً در این راستا یک گنجینه بسیار گرانبهایی که همان امت اسلام و فعالان عرصه فرهنگ و دین در اختیارشان قرار دارد، سخنرانی‌های حکیمانه و گهربار مقتدای عظیم الشان و ولی امر مسلمین جهان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ۱۴ خرداد‌های سنوات گذشته است که به تمامی ویژگی‌ها و مشخصه‌های امام و پیشگیری از تحریف شخصیت امام پرداخته اند. به همین دلیل تاکید داریم که به هیچ وجه به ۱۴ خرداد به عنوان یک برنامه جانبی نگاه نشود.


 

وی گفت: زمانی که علمای طراز اول و شخصیت‌های برجسته تاکید دارند که در کنار نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از صحیفه نور نیز استفاده کنید، برای درس گرفتن و مطالعه کردن و انتقال مطلب بسیار مفید است. وصیت نامه سیاسی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) به همین منظور مورد تاکید بزرگان دین است، زیرا هر آنچه سعادت دنیا و آخرت را بخواهیم در این وصیت نامه و در این کلام وجود دارد و قطعاً باید مورد استناد و استفاده قرار بگیرد.


 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در خصوص بزرگداشت یوم الله ۱۵ خرداد نیز افزود: با همین نگاه، باید دین خود را به مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خردادی که به عنوان مبداء و نقطه عطف تاریخ و نهضت معرفی شده است نیز ادا کنیم و به این توفیق الهی دست یابیم.


 

این مقام مسئول تصریح کرد: همانگونه که در جلسات در همان سال‌ها مطرح کردم در چرایی اینکه چرا روزی را ولادت و یا روزی را وفات می‌خوانیم مگر نه این است که در احادیث هم داریم که در فرح و شادی ائمه معصومین شاد و در غم این عزیزان شریک باشیم به همین دلیل در ولادت این بانو باید شاد باشیم و خواهان نامگذاری و ورود به تقویم رسمی شدیم. در آن زمان نه بحث دهه کرامت بود و نه دهه وحدت، آنچه مطرح بود، نام حضرت معصومه (سلام الله علیها) بود و تا یکسال به دنبال این موضوع بودیم.


 

نصرت الله لطفی خاطر نشان کرد: در جلسه ای که در ۵ بهمن ماه سال ۱۳۷۸ در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مطرح شد، تلاش کردیم تا ورود پیدا کنیم برای جشن و سالروز ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) که این امر صورت گرفت.


 

وی گفت: برای نامگذاری پیشنهاداتی به نام دهه نور و دهه شادی صورت گرفت که مطرح کردیم، چون از یک ولادت به ولادتی دیگر ورود پیدا می کنیم بهتر است دهه نور نامیده شود و این دهه نور اعلام شد. بعد از دو سال که پذیرش افکار عمومی جامعه دچار مشکل بود، بنا شد چون حضرت معصومه (سلام الله علیها) به عنوان کریمه اهل بیت علیه السلام مطرح است و مبنا و آغاز این جشن به نام آن حضرت بوده است به نام دهه کرامت نامگذاری شود.


 

لطفی افزود: در جلسه ای که با آستان قدس رضوی داشتیم، دهه کرامت مطرح شد. در آن جلسه که از صدا و سیما، وزارت ارشاد و دیگر سازمان ها حضور داشتند، این سوال مطرح شد که دهه کرامت یعنی چه؟ و در آنجا در مورد مبنا و شأن نزول این روز توضیح داده شد. در واقع ما چند سال تلاش کردیم تا دهه کرامت را در استان قم نهادینه کنیم و بعد از آن جلسات متعددی با نهادهایی که با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ارتباط داشتند، برگزار شد.


 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: بعد از آن اقداماتی از سوی این نهاد برای فراگیر شدن در کل استان‌ها صورت گرفت. به همین منظور در جلسه ای که روسای مجاور استان نیز حضور داشتند و با مطرح کردن موضوعات، دامنه موضوع را از قم به سوی تمامی استان ها سوق دادیم.


 

انتهای پیام/الف


کد خبر: ۷۵۰۸
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha