انتخابات+شوراها
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، مرکز رسانه قوه قضائیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "در پی اظهارنظر برخی کاندیداها درباره هشدار دادستان تهران، به‌اطلاع می‌رساند:

۱٫ دادستان‌های مختلف مراکز استان و شهرستان‌ها در اجرای تکلیف قانونی خود مبنی بر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، در دوره‌های مختلف اقدام به ارائه‌ تذکر و هشدار قانونی برای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی کرده‌ است و تذکرات اخیر نیز مطابق با رویه همه دروه‌های انتخابات و برای پیشگیری از  تخلفات احتمالی انتخاباتی بوده است.

۲٫ ریاست محترم قوه قضائیه در ابتدای ورود به عرصه انتخابات در جمع مسئولان عالی قضائی تأکید کردند که مبادا حضور وی در انتخابات مانع از اجرای وظایف قانونی بخش‌های مختلف دستگاه قضائی شود و بر همین اساس تأکید کردند با هرگونه تخلف احتمالی حتی از جانب طرفداران و یا ستادهای وی همچون سایر کاندیداها طبق ضوابط قانونی برخورد شود.

۳٫ باتوجه به در جریان بودن چهار انتخابات همزمان از جمله انتخابات شوراهای شهر و روستا، مجلس خبرگان، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، تذکرات صادره از جانب دادستانی شامل کلیه نامزدها و ستادهای آنها در انتخابات های مختلف است.

نباید توصیه و تأکید بر اجرای قانون را به عنوان تهدید تلقی کرد بلکه انتطار می‌رود کاندیداهای محترم با پرهیز از سوءبرداشت سیاسی، پیرامون انجام تکالیف قانونی دستگاه قضایی، خود مروج اجرای قانون باشند.

گفتنی است؛ علی القاصی‌مهر، دادستان تهران دو روز قبل در جلسه هماهنگی ارتقای سطح عملکرد دستگاه‌های قضائی و امنیتی در انتخابات پیشِ رو، دادسراهای استان تهران را مکلف کرد با افزایش هماهنگی با دستگاه‌های ضابط قضائی و رعایت موازین قانونی ضمن تأمین نظم و امنیت فضای انتخاباتی، با جرایم و تخلفات احتمالی برخورد کنند.

دادستان تهران خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفته بود: نامزدها در تبلیغات از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را به منافع شخصی و حزبی ترجیح ندهند. این سخنان با واکنش منفی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مواجه شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۵۱۵
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha