۱۴۵۸۷۶۳_۳۵۰
به گزارش تهران پرس، داستان مرغ در ماه های اخیر داستان پر فراز و نشیبی داشته است. از نبود مرغ در بازار، افزایش قیمت آن، جلسات دولت درباره مرغ تا تصمیم به تشکیل قرارگاه ساماندهی بازار مرغ و ... همگی گوشه ای از اهمیت پیدا کردن مرغ در روند این روزهای زندگی ما بوده است.

با این حال باید خاطر نشان کرد که گران شدن مرغ و عدم کارایی قرارگاه ساماندهی مرغ جهت ساماندهی بازار و ایجاد ثبات در آن در کنار عدم توجه دولت به هشدارهای مربوطه (مرغداران) درباره گران شدن قیمت دوباره مرغ موجب شده است تا این موضوع در ذهن نقش ببند که علت گرانی اخیر مرغ به دلیل قرار داشتن کشور در آستانه انتخابات چیست؟ در واقع آنچه شواهد نشان می دهد بی سرو سامانی در بازار مرغ و بی توجهی مسئولان به آن و حتی سکوت های سنگین نهادهای اجرایی و نظارتی وابسته به دولت در این باره موجب شده است به این گمان رسید که یا کار کنترل و نظارت بر بازار مرغ و دیگر کالاهایی که سیر صعودی قیمت دارند از دست دولت رها شده و یا دولت خودش، بازار را به حال خودش رها کرده است. بطوریکه برآیند رویکردهای دولتی مذکور آن شده است که امروز مرغ در بازار نایاب شده و افزایش قیمت آن سیر صعودی فاحشی گرفته است.

اگرچه در این باره علاوه بر موارد مذکور، مؤلفه های دیگری چون سیاست های نادرست، کاهش دسترسی به مواد اولیه، عدم کنترل و تنظیم بازار، فقدان انگیزه و رغبت در تولید و ...  هم وجود دارند اما باید خاطر نشان کرد که یک سوی این موضوع هر چه باشد سوی دیگر آن دولت و عدم تدابیر صحیح مدیریتی آن است.


کد خبر: ۷۴۷۱
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha