۱۴۵۸۷۶۲_۶۵۴
به گزارش تهران پرس، "فروش اجباری کالا با روغن" موضوعی که در طول چند ماه اخیر توسط کارخانجات با شگردهای مختلف انجام شده و هنوز مسئولین با کتمان آن تأکید می کنند که فروش اجباری تخلف بوده و مردم می توانند در صورت مشاهده آن را به سازمان حمایت اعلام کنند.

در جدیدترین اظهارنظر بیرشک به عنوان دبیر انجمن صنفی روغن‌نباتی گفته است: فروش اجباری روغن‌نباتی با کالاهای دیگر تخلف است و هر شرکتی مرتکب این کار شود متخلف خواهد بود.

وی با بیان اینکه وظیفه اجتماعی ما این است که اگر چنین اتفاقی را رصد کردیم، آن را به سازمان حمایت اعلام کنیم، افزود: ما به همه کارخانه‌های تولید روغن‌نباتی اعلام کرده‌ایم که حق فروش اجباری روغن با کالاهای دیگر را ندارند و این کار تخلف است.

دبیر انجمن صنفی روغن‌نباتی افزود: در حال حاضر محدودیتی در عرضه روغن‌های مورد نیاز خانوار اعم از سرخ‌کردنی و پخت و پز از سوی کارخانه‌های تولید روغن وجود ندارد و اگر روغن همراه با کالاهای دیگر عرضه می‌شود از حیطه اختیار تولیدکنندگان خارج است.

نکته قابل تأمل در اظهارات این مقام مسئول عدم دریافت تخلف کارخانجات است به نحوی که بیرشک معتقد است تا کنون گزارشی در مورد تخلف در فروش اجباری کالا نداشته‌ایم، البته ما به شرکت‌های توزیع‌کننده روغن تذکر داده‌ایم که فروش اجباری روغن همراه با کالاهای دیگر تخلف است.

صحبت های این مقام مسئول در حالی مطرح می شود که همچنان شرکت ها فروش اجباری کالا را به همراه روغن انجام داده و حتی برای عدم احراز تخلفات خود فاکتور کالاهای اجباری را مجزا صادر می کنند و فروشنده در صورت خرید روغن باید کالاهای اجباری را نیز خریداری کند.

مشاهدات میدانی حکایت از آن دارد که عمده فروشی ها باید در ازای دریافت روغن ، کیک پچ پچ یا تن ماهی خریداری کنند در غیر این صورت روغنی به آنها فروخته نمی شود.


کد خبر: ۷۴۷۰
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha