enews_EToolsFile_IMG-20210531-WA0069-beaee007-27c2-41b7-a779-18880cd69be6
به گزارش تهران پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور؛ محمدمهدی حاج محمدی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به سیاست استفاده از پابند الکترونیکی برای گذران دوران حبس برخی زندانیان گفت: آمار زندانیانی که از پایند الکترونیکی استفاده می‌کردند پیش از این ۸۰۰ نفر بوده که در سال جاری این رقم به ۳ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان این که با پیگیری‌های صورت گرفته و تأمین اعتبار، هفته گذشته قرارداد تولید ۲۰ هزار پابند الکترونیکی جدید منعقد شده که در ۶ ماه پیش رو به تدریج در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد، از شرکت‎های دانش بنیان دعوت کرد این سازمان را در تأمین نیاز‌های خود در این حوزه یاری دهند.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین با اشاره به پیگیری ویژه رئیس قوه قضاییه پیرامون موضوع سلامت زندانیان در ایام شیوع بیماری کرونا گفت: حفظ سلامتی زندانیان یکی از تکالیف جدی ماست و بر این اساس با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها و همچنین اعطای مرخصی به تعداد زیادی از زندانیان در چند نوبت، مانع آسیب رسیدن به سلامت زندانیان شده ایم.

حاج محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: پس از آغاز واکسیناسیون در کشور طی دو فقره مکاتبه با ستاد ملی مقابله با کرونا، خواستار در اولویت قرار گرفتن زندانیان و زندانبانان در طرح عمومی واکسیناسیون شدیم که هنوز با این درخواست موافقت نشده است.

شایان ذکر است که در دوران شیوع کرونا، زندان‌های سراسر کشور به شکل جدی‌تری از گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نموده لکن بدلیل ازدحام جمعیت، امکان فاصله‌گذاری اجتماعی مطابق دستورالعمل های وزارت بهداشت وجود ندارد، لذا سازمان زندان‌ها از مدت‌ها پیش تقاضای واکسیناسیون ساکنین حاضر در این مراکز را اعلام نموده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده، با شیوع ویروس کرونا در کشور و نظارت دقیق بر سلامتی زندانیان و کارمندان زندان‌ها، تاکنون بالغ بر ۷۳۷۰۷۱۶ ویزیت غربالگری و معاینه روزانه و تعداد ۱۸۴۸۰۱ مورد تست از زندانیان سراسر کشور اخذ و با انجام اقدامات مراقبتی و بهداشتی، نسبت به کنترل این بیماری در داخل زندان‌ها اقدام شده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۴۸۲
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha