۶۱۹۳۵۲۰۹
 

گروه سیاسی تهران پرس؛ امروز دوشنبه ۱۰خرداد ماه هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری به بیان برنامه های خود پرداختند و از وعده‌های خود با مردم سخن گفتند.

 

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رادیو فرهنگ عنوان کرد:  «از ابتدای کار دولت تلاش می‌کنیم ثبات در بازار حاکم شده و تغییرات نسبت به دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و مقررات به حداقل ممکن برسد».

 

این نامزد ریاست جمهوری با تاکید براینکه تسهیلات بانکی باید برای امر تولید، ازدواج و مسکن درست توزیع شود، گفت:  «باید استفاده از اینترنت برای دهک‌های پایین رایگان شود و دولت آینده زیرساخت‌های لازم برای تأمین اینترنت در کشور را کامل می‌کند».

 

رئیسی همچنین امروز (دوشنبه) در جمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی حضور یافت و عنوان کرد:  «در دولت ما کسب و کار معیشت مردم اولویت خواهد بود».

 

وی با بیان اینکه برای  تحول در دولت به میدان آمده ایم و شاخص این تحول امام (ره) تحول آفرین است، از تحریم ها سخن گفت و تاکید کرد:  «بسیاری از موانع و تحریم‌ها را می‌توان به فرصت در کشور تبدیل کرد».

 

سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات۱۴۰۰ در آخرین برنامه از مجموعه برنامه‌های روایت با موضوع «سیستان و بلوچستان» به مشکلات این استان پرداخت و تاکید کرد:  «باید استانداری در آنجا منصوب شود که بتواند ظرفیت ملی و اجماعی از توان کشور را به سمت این استان هدایت کند»

 

جلیلی در برنامه «با دوربین» نیز که عصر امروز از شبکه اول سیما پخش شد، گفت:  «ما می‌گوییم که دولت به جای علاف بودن باید فعال باشد و باید همه ظرفیت‌های کشور را به فعالیت در بیاورد».

 

وی به بحث تولید نیز اشاره و  مطرح کرد:  «جهش در تولید می‌تواند یک اشتغال در سطح خودش را ایجاد کند و ما برای این کار معتقدیم که یک طرح های پیشرانی باید شکل گیرد تا موتور تولید و جهش و اشتغال فراوان در کشور ایجاد شود» .

 

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ضبط برنامه تبلیغاتی در شبکه خبر سیما گفت:   «آمده‌ایم که به فضل الهی ریشه فساد، بروکراسی غلط و مفسده‌ها و فاسدان اقتصادی را بخشکانیم».

 

این نامزد ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود مطرح کرد:  «با برنامه‌ای در سال اول دولت، سیاست‌های آسیب زننده و بی ارادگی‌ها در جهت تنظیم بازار مرتفع خواهد شد و پس از چهار سال فضای جدیدی برای مردم در حوزه کسب و کار و تولید و خلق ثروت ایجاد می‌شود» .

 

زاکانی افزود: «قاچاقچیان واقعی کوله‌بران نیستند بلکه کسانی هستند که به قدرت تکیه زده‌اند و بر جان، مال و حیثیت مردم مسلط اند، هیچ ارزشی برای مردم قائل نیستند و با همه وجود تلاش می‌کنند ریشه تولید را بخشکانند و اقتصاد را وابسته نگه دارند. ما با دست‌های پنهان قاچاق به ویژه باندهای سازمان یافته آن برخورد می‌کنیم».

 

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم پس از ضبط برنامه انتخاباتی خود گفت:  «من چند روز پیش صحبت از پول قوی کردم و حرف‌هایی شروع شد و معلوم شد که هنوز کسی این شاخص را در ایران به خوبی نمی‌شناسد. من خواهش می‌کنم افراد در رابطه با شاخصه‌ها و موضوعات جدید اقتصادی عجولانه برداشت و قضاوت نکنند» .

 

رضایی مدعی شد:  «پول ملی ایران می‌تواند در دولت ما بعد از ۸ سال تبدیل به سومین پول قوی منطقه باشد».

 

این نامزد ریاست جمهوری همچنین در برنامه بدون تعارف شبکه دو سیما مطرح کرد: «اگر مردم دولت را به من بدهند وقتی کارشناسان با من صحبت کنند از ۱۰ نظری که داده می‌شود تشخیص می‌دهم که کدام نظر درست است».

 

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا طرح یارانه ۴۵۰ هزار تومانی شدنی هست، گفت:  «مطمئن هستم که افزایش یارانه ممکن است و به تورم نمی‌انجامد، من اقتصاددان هستم و با دلیل می گویم».

 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دیگر نامزد ریاست جمهوری امروز مستند خود را از شبکه ۱ سیما روی آنتن برد و در انتقاد به برخی رویکردهای فعلی دولت، از برنامه‌های آینده خود سخن گفت.

 

قاضی زاده امروز  پس از برنامه تبلیغاتی ضبطی برای شبکه‌های استانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما عنوان کرد که یکی از مهم‌ترین راه حل‌های اصلی مقابله با قاچاق، اصلاح ساختارهاست و تصریح کرد:  «به کسانی که اهلیت آن را دارند کارت بازرگانی داده و اجازه واردات و صادرات می دهیم و از سویی دیگر پیچیدگی‌های مرتبط با تولید را کاهش داده و صدور مجوز را نیز تسریع بخشیم».

 

عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی و دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه «شمارش معکوس» رادیو ایران اظهار کرد:  «برنامه من برای افزایش قدرت خرید مردم، در کوتاه مدت، خریدهای اعتباری است یعنی مردم بتوانند کالا بخرند و بعدا اقساط آن را پرداخت کنند».

 

همتی با ادعای اینکه به عنوان رئیس سابق بانک مرکزی نیازمند قدرت و توانی بالاتر از بانک مرکزی بود، مطرح کرد:  «برنامه من کنترل نقدینگی است و اینکه تاکنون برای حل آن اقدامی نکرده ام اختیارات محدود من در بانک مرکزی بوده است».

 

محسن مهرعلیزاده از  دیگر داوطلبان ریاست جمهوری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه افتتاح شبکه اختصاصی ۲۴ ساعته خود در معاونت فضای مجازی از قاچاق سخن گفت و اظهار کرد:  «قاچاق از داخل به خارج به علت یک سری امتیاز‌های غلطی است که در بعضی موارد برای برخی کالا‌ها قرار دادیم».

 

مهرعلیزاده  پس از ضبط برنامه استانی خود اظهار کرد:  «من طی سه یا چهار ماه با دستور اولیه ای که روز اول خواهم داد بخشنامه های خلاف تولید و مانع تولید را بی اثر خواهم کرد و بخشنامه های راه انداز تولید را ابلاغ می‌کنم».

 

وی با بیان اینکه بعد از تشکیل دولت و رونق تولید تا پایان سال تثبیت تورم و حتی کاهش آن را خواهیم داشت،

 

مهرعلیزاده همچنین در برنامه گفتگوی شبکه خبر حضور یافت و با دادن وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال به بحث یارانه ها پرداخت و گفت: «برنامه دقیقم این است که برای ۵ دهک پایین جامعه، یارانه‌های شان را پنج برابر و حداقل ۲۰۰ هزار تومان محاسبه کنم».

 

وی تاکید کرد: «پنج برابر ۴۵ هزار تومان چیزی حساب نمی‌شود، ولی باید حداقل ماهانه یک میلیون تومان به هر خانوار بدهیم».

 

گفتنی است مهرعلیزاده امروز دوشنبه طی نامه ای به بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان (ناسا) درخواست کرد که در این نهاد حضور یابد و برنامه‌های خود را به سمع اعضای جبهه برساند.

 

 

انتهای پیام /الف

 
کد خبر: ۷۴۸۹
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha