زهرا-صدراعظم-نوری-۴-e1601318432800
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس ؛ زهرا صدراعظم نوری در جریان بررسی اعتراض هیات تطبیق به گزارش تحقیق و تفحص از شرکت رسا تجارت و سه شهید گفت: در دوره پنجم شورا نحوه برخوردی که فرمانداری تهران با شورای شهر کرده است موجب وهن شورا شده و فراتر از حدقانونی و جایگاه فرمانداری بوده است.

این عضو شورای شهر گفت: هیات تطبیق براساس قانون مرجعی است که مصوبات شورا را با قوانین بالادست مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت‌عدم تطبیق با قوانین بالادست می‌تواند آنرا به شورا بازگرداند و درخواست اصلاح مصوبات را داشته باشد.

وی ادامه داد: در جایی که یک نماینده از شوار در هیات تطبیق حضور دارد این انتظار می‌رود با حضور نماینده شورا که عضو شورای شهر است اگر شبهه‌ای وجود دارد مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت اگر به توافقی نرسیدند طی یک نامه کتبی که برخواسته از هیات تطبیق به استناد مواد قانونی و نه به استناد نظر شخصی و ورود راسا و سلیقه‌ای انجام شود.

نوری از ریاست شورای شهر درخواست کرد تا انتقاد شدید اعضای شورای شهر را نسبت به این عملکرد فرماندار تهران منعکس کند و گفت: به عنوان نماینده‌های مردم این انتظار را از همه دستگاه‌های دولتی و عمومی داریم که در مقابل با رانت، فساد و تخلف ایستادگی کنند و پرچم مبارزه را به دست گیرند. چه شرایطی شده است امروز که هرکسی با فساد می‌جنگد او متهم می‌شود؟

وی تصریح کرد: امروز همه به واسطه همین شعار در سطح شورا و ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی می‌کنند و شورای پنجم که از روز اول پرچم مبارزه با فساد را در دست داشت باید مورد تقدیر قرار گیرد و حمایت شود. از ریاست شورا خواهش می‌کنم نامه اعتراضی شورای شهر را خطاب به فرماندار تهران نسبت به عملکرد نادرست و ناصواب ایشان در این فقره پرونده و موارد مشابه ارسال کنند.

 
کد خبر: ۷۴۱۲
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha