به گزارش تهران پرس، یک روز بعد از پیروزی «بشار اسد» در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه، تعداد زیادی از لبنانی‌ها و سوری‌ها در شمال لبنان به شادی پرداختند.

 

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شهروندان لبنانی و سوریه شامگاه شنبه در منطقه «جبل محسن» واقع در شهر طرابلس با حضور در خیابان‌ها، پیروزی اسد در انتخابات را جشن گرفتند.

 

شرکت‌کنندگان در این مراسم جشن، با به همراه داشتن پرچم‌های سوریه و لبنان، تصاویری از بشار اسد و همچنین سر دادن شعارهای ملی، تاکید کردند این اتفاق نشانه‌ای از پیروزی سوریه بر تمام دشمنان،‌ ستیزه‌جویان، تروریسم و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها است.

 

بر اساس این گزارش، لبنانی‌ها وسوری‌هایی که در این جشن شرکت کردند، تاکید کردند نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه، سیلی به صورت دشمنان این کشور بود و پرونده آخرین فصل توطئه علیه سوریه را مختومه کرد.

 

به نوشته خبرگزاری سانا، این افراد همچنین پیروزی بشار اسد در انتخابات را پیروزی کل سوریه بر محور تروریستی آمریکایی-صهیونیستی دانستند.

 

رئیس پارلمان سوریه،‌ بامداد جمعه (دیروز - ۲۸ می)، اعلام کرد که بشار اسد با بیش از ۹۵ درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است و ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند.

 

وی در ادامه گفت که بشار حافظ الاسد توانست ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رای به دست بیاورد که معادل ۹۵.۱ درصد از آرای اخذ شده بود.

 

با اعلام پیروزی قاطع بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، مردم این کشور در شهرهای مختلف به خیابان‌ها سرازیر شدند و به جشن و پایکوبی پرداختند. اما پنج‌شنبه در آستانه اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه دولت این کشور را تا یک سال دیگر تمدید کرد.

 


 

منبع: فارس

انتهای پیام /الف
کد خبر: ۷۳۹۲
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha