۶۱۹۳۸۵۱۹
به گزارش تهران پرس به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی، برنامه ترویجی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای عصر شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ با حضور نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل، معاونین و مدیران شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و مسافران شهر زیرزمینی در ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ پهلوانی، گفت: متروی تهران با توجه به حجم مسافرانی  که دارد، فضای مناسبی برای تبلیغ و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

علی عبدالله‌پور تصریح کرد: این برنامه به همت معاونت امور فرهنگی اجتماعی شرکت و با مشارکت مجموعه فرهنگی ورزشی شفاعه‌العباس(ع) با هدف آشنایی بیشتر شهروندان و مسافران شهر زیرزمینی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: ضرورت احیای ورزش زورخانه‌ای و تقویت این ورزش به عنوان یک ورزش آیینی و ملی و فرهنگی با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) داشته‌اند، یک وظیفه است.

عبدالله‌پور خاطرنشان کرد: انجام حرکات ورزش زورخانه‌ای جزو فعالیت‌های اصلی و روزمره ایرانیان در دوران باستان بوده است و این نشان از آن دارد که مردم ما با این ورزش غریبه نیستند. از جمله افراد به‌نامی که توانسته فرهنگ پهلوانی، جوانمردی و فروتنی را در بین همه افراد جامعه گسترش دهد، جهان پهلوان تختی است که یکی از بهترین‌ها و بااخلاق‌ترین‌ها در ورزش کشتی ایران به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان این‌که در این ورزش رفتارهای والای انسانی از جمله جوانمردی، عشق به اهل بیت(ع)، مردانگی، فروتنی، دستگیری و…. حرف اول را می‌زند، افزود: برای پاسداشت این روز فرصتی را فراهم کردیم تا این عزیزان با هنرنمایی خود لحظات به یاد ماندنی را برای مسافران رقم بزنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور در جمع خانواده ورزش پهلوانی روح و جسم انسان را پرورش می‌دهد، این ورزش نه تنها در بخش قهرمانی حرفی برای گفتن دارد بلکه اخلاق‌مداری و جوانمردی یک اصل در این رشته به شمار می‌رود ما نیز در شهر زیرزمینی برای ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای تلاش خواهیم کرد.


انتهای پیام
کد خبر: ۷۳۸۲
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha