۶۵۰۵۱۵۱_۳۷۵









به گزارش تهران پرس، روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، انجام واکسیناسیون در کشور را دارای نظمی خاص دانست و افزود: واکسیناسیون از افراد سالمند بالای ۸۰ سال آغاز شد و اکنون نیز واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تقریبا رو به اتمام است و پس از آن ۶۵ سال و ۶۰ سال به بالا واکسن خواهند زد.

رئیس جمهور ادامه داد: با اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال، ما از لحاظ کاهش آمار مرگ و میر اطمینان خواهیم یافت و شرایط از امروز خیلی بهتر خواهد بود.

آقای روحانی تصریح کرد: برای واکسیناسیون افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و خاص حدود ۱۴ - ۱۵ میلیون واکسن نیاز داریم در حالی که ما اکنون ۵ میلیون واکسن در اختیار داریم لذا باید ۱۰ میلیون واکسیناسیون دیگر نیز انجام گیرد تا کار به ثمر برسد لذا انشاء الله این کار تا پایان خرداد و اوایل تیر انجام خواهد گرفت و ما با واکسن داخلی و خارجی مسیر را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم واکسیناسیون عمومی مردم را تا آخر تابستان آغاز کنیم، اگر از واکسیناسیون افراد پرخطر عبور و واکسیناسیون عمومی را آغاز کنیم و در عین حال نیز واکسن در اختیار داشته باشیم؛ با توجه به توان کشور در واکسیناسیون که می‌تواند طی ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار نفر را واکسینه کند، می‌توانیم ظرف سه الی چهار ماه واکسیناسیون را در کشور به پایان برسانیم.



وی افزود: در صورت تامین واکسن مورد نیاز، تا اول مرداد واکسیناسیون افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای در کشور به اتمام می‌رسد و از مرداد می‌توانیم طی چهار ماه واکسیناسیون عمومی را انجام دهیم و تا آذرماه انشاء‌الله همه مردم واکسینه شوند.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۳۵۰
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha