تقوی
 

حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به تمکین برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری به نظر شورای نگهبان عنوان کرد: این رویکرد باید در مراتب مختلف رویه شود تا هر کجا درمقابل قانون قرار گرفتیم قانون پذیر باشیم و آن را فصل الخطاب بدانیم. این رفتار نشانه رشد و عقلانیت آن جامعه است که باید در فصل انتخابات آن را تبلیغ و ترویج کنیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به توصیه های اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات تاکید  کرد: نباید انتخابات را سرسری گرفت و باری به هر جهت با آن برخورد کرد. گرچه انتخابات یک روز است و شاید زمان زیادی از افراد نگیرد اما اثر این انتخاب سال های سال می ماند از این جهت بسیار اهمیت دارد.

 

تقوی در ادامه مطرح کرد: انتخابات یک حماسه ملی است که همه کشور را متوجه خود می کند و فضای خاصی را به وجود می آورد و برای همه مسئولان و مردم فرصتی بسیار ارزشمند و مغتنم بمنظور پیشبرد اهداف کشور است. از همین رو باید یک انتخاب درست داشته باشیم و با دقت، چشم باز و با توجه به مصالح کشور و مملکت کسی را انتخاب کنیم که آثار مثبتی را برکشور بر جا بگذارد.

 

نماینده مردم تهران گفت: برخی از بدنه مردم ممکن است تمایلی برای حضور در انتخابات ندارند. این بخش از جامعه که هیچ وابستگی به خارج از کشور هم ندارند تحت فشارهای مختلف زندگی قرار گرفته اند و از شرایط موجود کشور ناراضی اند به همین دلیل از حضور در انتخابات پرهیز می کنند با این استدلال که دوره های قبل که در انتخابات شرکت کردیم مشکلاتمان هنوز حل نشد.

 

تقوی در ادامه این مطلب بیان کرد: استدلال این بخش از جامعه مبنی بر بی اثر بودن رایشان استدلال درستی نیست بلکه باید در انتخابات حضور یابند و سعی هم کنند تا نیروی مناسبی که بتواند خواست های جامعه را تامین کند، برگزینند. هر یک رای ما در سرنوشت کشور و خودمان تاثیرگذار است و شرکت نکردن در انتخابات نیز موجب بهتر شدن اوضاع کشور نمی شود. مگر کسی می تواند در سرنوشت خود و کشورش دخالت نکند؟ اگر رای ندهیم فردا حق اعتراض نیز نخواهیم داشت.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش برخی برای عدم مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رواظهار داشت: دشمنان خارجی ما از آن طرف مرزها مدام درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند که متاسفانه یک عده ای تحت تاثیر آنها قرار می گیرند و عده ای دیگر نیز که از ابتدای انقلاب با این نظام سرسازگاری نداشتند و می خواهند از این طریق انتقام بگیرند، با آنها همراه می شوند تا حضور حداکثری در انتخابات محقق نشود.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۳۴۲
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha