جای+پارک+تهران
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، پیرو اعمال محدودیت‌ها برای تردد در ایام تعطیلات خرداد ماه، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در صفحه مجازی خود نوشت: با توجه به اینکه از دی ماه ۹۹ مراکز گردشگری با اصرار و پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در گروه یک مشاغل قرار گرفته، بدون تردید این مراکز می‌توانند میزبان مسافرانی باشند که با وسایل حمل و نقل عمومی به شهرهای مختلف ایران فارغ از هر گونه دغدغه رنگ بندی سفر می‌کنند. مبنای تصمیم گیری در مورد فعالیت‌های گردشگری در شهرها و استان‌های مختلف، رنگ بندی کرونایی است که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود. در تردد به / از شهرهای قرمز و نارنجی از طریق وسایل نقلیه شخصی ممنوعیت داریم.

وی نوشت: بیمه راهنمایان گردشگری از دغدغه‌های اساسی این بخش در سالیان گذشته بوده که خوشبختانه با تلاش‌های به عمل آمده، راهنمایان گردشگری مشمول بیمه کارفرمایان شده‌اند و از سه ماهه آخر سال گذشته وجه مصوب برای پرداخت بیست درصد حق بیمه کارفرمایی حدود دو هزار نفر از راهنمایان فعال کشور به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز شده است. فهرست واجدین شرایط با همکاری کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری و جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و بر مبنای یکسری شاخص‌های مورد توافق تهیه شده که ظرف هفته آتی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد.

تیموری بیان کرد: فقط هفت درصد از حق بیمه را خود راهنمایان پرداخت می‌کنند. با توجه به استمرار محدودیت‌های مربوط به کرونا در صنعت گردشگری بسته سوم حمایت‌های بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی به فعالان گردشگری برای بازه‌های زمانی سه تا شش ماهه در کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا تصویب شده که ان شاءالله با تصویب نهایی در اولین نشست ستاد ملی مدیریت کرونا در هفته آینده ابلاغ و اجرایی خواهد شد. بانک‌ها در طول یک ماه گذشته دستورالعمل مصوبی برای اعمال این امهال نداشتند و به همین خاطر از امهال تسهیلات بانکی فعالان گردشگری سرباز می‌زدند. ان شاءالله با ابلاغ این دستورالعمل در هفته آتی، مشکل مزبور برطرف خواهد شد. در ضمن هیچ جریمه و کارمزدی برای امهال تسهیلات بانکی فعالان گردشگری تعلق نخواهد گرفت.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۳۷۴
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha