روحانی-همتی-زنگنه۳
 

عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس تصریح کرد: آقای روحانی روحیه فعالیت های جهادگونه، تلاش های مستمر و شبانه روزی ندارد، سفرهای استانی اش را نیز به نحو شایسته برگزار نکرده و نتوانسته است به زیرمجموعه های خود هم رسیدگی های لازم را بکند. این عوامل دست به دست هم داده تا ضعیف ترین دولت پس از انقلاب اسلامی رقم بخورد.

 

مقتدایی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نتوانسته است مردم را قانع و راضی کند، گفت: آقای روحانی از اساس مدیر توانمندی برای اداره دولت نبوده است، نشانه اش نیز آن است که تیم اقتصادی دولت شامل وزارت صمت، وزارت اقتصاد و وزارت خانه هایی مانند جهاد کشاورزی که با مباحث تولید مرتبط اند، نتوانسته اند به یک هم افزایی درونی برسند، به گونه ای که اقلامی نظیر مواد خوراکی یا محصولات کشاورزی نوسان های شدیدی داشته اند و در مقاطع خاص مانند آستانه سال نو، ایام بازگشایی مدارس و ماه مبارک رمضان همواره با موانع و مشکلاتی مواجه بوده است که مردم آن را نتیجه بی کفایتی مدیران تلقی کرده اند.

 

 

روحانی با مجلس یازدهم از اساس قهر است

 

نماینده مردم اصفهان به نوع برخورد رئیس جمهور با مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: تعامل آقای روحانی با مجلس شورای اسلامی به نحوی بود که گویا ایشان با مجلس یازدهم از اساس قهر است، این عدم ارتباط با مجلس نیز قطعا در روند فعالیت های دولت و ناکارآمدتر شدن آن دخیل بوده است.

 

مقتدایی ادامه داد: در ابتدای حضور آقای روحانی امیدهای بسیاری به دولت او بسته شد و توقع این بود که بتواند با پشتوانه مردمی فعالیت های ارزشمندی انجام دهد اما در یک تحلیل منصفانه باید گفت آن انتظاری که مردم از دولت داشتند، حاصل نشد.

 

 

مردم، روحانی را رئیس جمهور موفق نمی دانند

 

وی درباره چرایی عدم تحقق وعده های دولت و نارضایتی مردم از عملکرد آقای روحانی بیان کرد: مردم آقای روحانی را یک رئیس جمهور موفق نمی دانند. بخشی از این مسئله به نوع عملکرد آقای روحانی و افرادی که در کابینه حضور داشتند برمی گردد که از انسجام کافی و مورد نیاز برخوردار نبودند و تیم اقتصادی دولت نیز نتوانست با هم افزایی و همگونی مطالبات مردمی را محقق کند.

 

این نماینده مجلس مطرح کرد: دولت در زمینه پاسخگویی به افکار عمومی ناکارآمدی های جدی داشته است. موضوع افزایش بنزین و عدم توجه به افکار عمومی اوج عملکرد نامناسب دولت است که این موضوع در عرصه دلار و طلا نیز خود را نشان داده است. ناکارآمدی دولت در تحقق اهدافی که در زمینه بورس اعلام کرده بود و کاهش شدید ارزش بورس و از بین رفتن دارایی های مردم نیز یکی از قله های مایوس شدن مردم از کارآمدی دولت است که همچنان ادامه دارد.

 

 

گره زدن بیش از حد مسائل داخلی به عرصه خارجی

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: بخش دیگری از علت ناکارآمدی دولت به  شرایط محیطی و اجتماعی که آقای روحانی و تیم هیئت دولت در آن قرار گرفته اند بر می گردد؛ بدعهدی اروپایی ها و گره زدن بیش از حد مسائل داخلی کشور به عرصه روابط بین الملل کشور نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.

 

مقتدایی ادامه داد: آقای رئیس جمهور نتوانست در عرصه علم و فناوری کشور را در مسیر رشد به گونه ای که شتاب مضاعف داشته باشد، قرار دهد. در موضوع رسیدگی به مباحث اجتماعی و حقوق و دستمزدها اقداماتی انجام شد و می توان آن را جز کارهای مفید دولت شمرد اما واقعیت آن است که افزایش تورم و شتاب گرفتن سختی معیشت همان محدود فعالیت های دولت را هم بی اثر کرد.

 

 

شکل گیری جزایر مختلف مدیریتی در دولت تدبیر و امید!

 

نماینده مردم اصفهان در پایان با اشاره به عملکرد دولت در عرصه آموزش بیان کرد: علی رغم وجود برخی موفقیت ها دراین عرصه، سردرگمی های زمان برگزاری امتحانات و همین موضوعات اخیر که در بحبوبه کرونا دولت تصمیماتی می گیرد که آن تصمیمات به تشویش اذهان عمومی و ناراحتی اولیای دانش آموزان می انجامد، نشان می دهد که دولت از روش شناسی دقیق و حساب شده برخوردار نیست و جزایر مختلفی در دولت شکل گرفته که هرکدام به سمت وسوی خود تلاش می کند تا کاری را انجام دهد و هیچ گاه اقدامات دولت منتهی به نتایجی شد که بتواند آن نتایج را به عنوان حسن مدیریتی مطرح کند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۳۳۵
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha