۱۶۸۸۴۵۲۷۲
به گزارش تهران پرس؛ امیر احمدرضا پوردستان در آئین گرامیداشت سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در محل مقبره الشهدای فرهنگسرای ولاء شهرری افزود: یکی دیگر از خرمشهرهای پیش رو، انتخابات ۱۴۰۰ است و در بیانات مقام معظم رهبری حساسیت و اهمیت این رویداد ملی را می بینیم که یکی از نشانه های قدرت ملی محسوب می شود.

وی با اشاره به عملیات بیت المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: این عملیات ویژگی های منحصر به فردی داشت که به مدت ۲۵ روز مقاومت، فرزندان شما در سپاه، ارتش، جهادسازندگی و بسیج در زیر بمباران شدید دشمن پنج پل بر روی رودکارون نصب و در ۲ طرف رودخانه ساحل سازی کردند.

این فرمانده ارتش خاطر نشان کرد: پنج لشکر از روی این پل عبور کرد که چنین عملیاتی حتی در جنگ دوم جهانی هم سابقه نداشته است.

وی با اشاره به فرمایشات فرمانده کل قوا، افزود: بعد از آزادسازی خرمشهر، خرمشهرها درپیش است و بعد از آن حوادث اتفاقاتی رخ داد که به مراتب از سخت تر از فتح خرمشهر بود که به دست جوانان و نسل های بعدی انقلاب رخ داد که از جمله آنها رشادت های جوانان در دفاع از حرم و شهدای مدافع حرم بودند

جانشین سابق فرمانده ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای ایران، بویژه سردار شهدای مقاومت ، سپهبد قاسم سلیمانی، تصریح کرد: جسم شهدا ظرفیت بزرگی روحشان را ندارد بنابراین وقتی روح متعالی شد، جسم در جهت خواسته های روح به سختی و دردسر می افتد.

وی ادامه داد: افراد بزرگ همیشه جسمشان در زحمت و سختی است چون بیشتر احساس مسئولیت و بیشتر تلاش می کنند و این ثمره یک روح بزرگ است که آرامش و آسایش دیگران را بر اسایش خودش ترجیح می دهدو برای دفاع از اعتقادات و باورهایش خود را در آماج گلوله و آتش قرار می دهد.

آئین گرامیداشت سوم خرداد و سالروزعملیات غرور آفرین بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و رحلت حضرت سیدالکریم و حضرت حمزه سیدالشهدا با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری، فرمانده ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ، نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا (ع) ، نماینده ولی فقیه در سپاه ری ، سایر مسئولان ، خانواده محترم شهدا و مردم شهید پرور شهرستان ری در مقبره الشهدا میدان نماز برگزار شد.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا و جانبازان عملیات آزادی سازی خرمشهر با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام؛
کد خبر: ۷۳۱۳
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha