۱۴۰۳۹۵۴۰_۴۲۹
 

به گزارش تهران پرس، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در جلسه آگاه‌سازی سیاسی که در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: در خصوص نقش مردم در تولید قدرت و مشروعیت، سه دیدگاه وجود دارد: دیدگاه اول خداگرایی مطلق است که در این دیدگاه انسان نقشی در سرنوشت خود ندارد که پیشینه این دیدگاه به عصر قرون وسطی بر می‌گردد.

 

وی دیدگاه دوم را مردم‌گرایی مطلق خواند و افزود: در این دیدگاه خدای متعال نقشی در سرنوشت مردم ندارد؛ که رهاورد رنسانس و انکار وحی و متافیزیک و ارجاء همه چیز به تشخیص انسان بوده است.

 

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: در دیدگاه سوم حق حاکمیت با خداست و قدرت حاکمیت با مردم است. خدای تعالی است که حاکم را انتخاب می‌کند، حاکم معصوم و با قانونی که همه زندگی بشر را بپوشاند. مردم اگر پای حکومت معصوم (ع) ایستادند، حکومت دینی شکل می‌گیرد.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: شورای شهر، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری چهار نهاد وابسته به رأی مردم در جمهوری اسلامی هستند و نوع انتخاب مردم در انتخاب‌ها بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام سعیدی افزود: کار شورای نگهبان تایید صلاحیت‌هاست نه شایستگی‌ها؛ این مردم هستند که فرد شایسته را باید برگزینند.

 

وی تصریح کرد: همان گونه که حفظ مرز‌ها بر نیروی مسلح واجب و لازم است حفظ نرم افزار بعثت و امامت و ولایت فقیه که استمرار خط امامت است هم واجب است.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: آمریکایی‌ها از ۳۰ سال قبل از انقلاب اسلامی به دنبال سلطه رژیم صهیونیستی در غرب آسیا بودند و حالا می‌بینیم عده‍‌ای میدان را مانع دیپلماسی می‌دانند و می‌خواهند با دیپلماسی منفعل، موضوع هسته‌ای را حل کنند. در حالی که رهبر نظام اسلامی (مد ظله العالی) که حافظ اسلام و منافع مسلمین است از باب نفی سبیل کفار، اجازه هر گونه اقدامی که به ضرر مسلمین باشد را نمی‌دهد.

 

وی این انتخابات را اولین انتخابات قرن جدید خواند و افزود: در این دوره برنامه هفتم طراحی می‌شود و فرد منتخب بیانیه گام دوم را می‌خواهد اجرایی کرده و با عملکرد خود نگاه مردم را اصلاح و آنان را امیدوار کند، لذا حضور و مشارکت بالا و رای هدفمند تعیین کننده روند حرکت انقلاب اسلامی است.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۲۵۸
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha