ac-image-Bo1621671872LA
سید ابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران‌پرس با بیان اینکه شورای شهر وظیفه سیاست‌گذاری دارد، گفت: ما در انتخاب شهردار نگاه سیاسی نخواهیم داشت و فارغ از نگاه سیاسی شهردار موظف است که به شورای شهر برنامه دهد. اعضای شورای شهر بر اساس این برنامه‌ها شهردار را انتخاب میکند.

وی ادامه داد: علت وضع نابسامان امروز در شهر تهران این است که شورای شهر از گرفتن برنامه از شهردار موفق عمل نکرده است و اساساً شهردار با دستور و یا سلیقه افراد منصوب شده است. شورای پنجم شهر تهران شهرداری را انتخاب کردند که برخی از نهادهای امنیتی صلاحیت او را تایید نکردند اما با فشار و پیگیری شهردار تهران شد، زیرا یک شخصیتی می خواست که این فرد شهردار شود!

برنامه آقای حناچی چه بوده و تاکنون چه کارهایی انجام داده است؟

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بیان کرد: شورای شهر وظیفه اجرایی ندارد، بلکه وظیفه این شورا سیاستگذاری است و از شهردار منتخب خود باید یک برنامه مدون تحویل بگیرد و  آن شهردار طبق آن برنامه عمل کند، سوال اصلی ما این است که برنامه آقای حناچی چه بوده و تاکنون چه کارهایی انجام داده است؟

رسولی گفت: از دوره مدیریت شهری آقای حناچی تنها دوچرخه سواری را به خاطر داریم، این در حالی است که جمع‌آوری زباله‌ها که اولین وظیفه شهرداری است، در این دوره مدیریت شهری با خلاهای جدی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه شهردار و شورای شهر فعلی مدعی کمبود بودجه است، اظهار کرد: یکی از شعارهای انتخاباتی این دوستان وصول مطالبات شهرداری از دولت بود و مدعی بودند که عضوی از دولت هستند، در حالی که دولت حتی پذیرای این دوستان در جلسات خود نبود!

در انتخاب شهردار، سفارش افراد را مورد توجه قرار نمی‌دهیم

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تأکید بر اینکه باید بین ادعا و عملکرد افراد تناسب داشته باشد؛ گفت: تلاش می‌کنیم در شورای شهر آینده بین ادعا و عملکردمان تناسب وجود داشته باشد و در خصوص انتخاب شهردار نیز برنامه او را مورد توجه قرار دهیم، نه اینکه چه کسی او را سفارش کرده است!

رسولی در ادامه خاطرنشان کرد: ما منکر زحمات و تلاش‌های مدیران شهری نیستیم، اما زمانی که فرد در جایگاه اصلی خود نیست و حاشیه‌های او از عملکردش بیشتر است عملکرد یک مجموعه همانند شورای شهر زیر سوال می رود.

وی ادامه داد: زحمات این دوره از مدیریت شهری با توقعات و مطالبات مردمی همخوانی ندارد؛ به طور مثال شهرداری تهران در مواجهه با شیوع ویروس کرونا چه کرده است؟ آیا شهرداری برای استفاده از از ناوگان حمل و نقل عمومی در وضعیت کرونا سیاست خاصی را اتخاذ کرده است و یا توانسته ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهد؟

شهرداری در دوران کرونا چه کرد؟

رسولی با بیان این پرسش که مدیران شهری در شرایط بحران چه کرده‌اند، اظهار کرد: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا تصاویر ازدحام جمعیت در مترو را شاهد بودیم. ما معتقد هستیم اولین نگاه شورای شهر نباید سیاسی باشد بلکه باید خدماتی باشد در بتواند کار کند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: از همین رو می‌گوییم باید از افراد با تجربه همانند آقای چمران و آقای سروری در شورای شهر بعدی حضور داشته باشند زیرا این افراد تجربه حضور در شورای شهر را دارند، ما هیچ گاه رئیس سابق مجلس شورای اسلامی را به عنوان یک فرد با تجربه برای شورای شهر معرفی نخواهیم کرد. افرادی که در شورای شهر باید ورود کنند که بتوانند پاسخگوی مشکلات مردم باشد و بتواند به احیای حقوق و آنها کمک کند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۲۳۸
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha