۱۴۰۰۰۳۰۴۲۰۳۰۰۷۹۸۴۲۲۸۵۳۰۲۴
به گزارش تهران پرس، تندیس شهید احمد سوداگر از فرماندهان جنگ تحمیلی امروز در محور شیخ فضل الله نوری با حضور شهردار منطقه ٢، "ضرغامی"، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و "حق شناس"، رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران رونمایی شد.

محمدجواد حق شناس در آیین رونمایی از تندیس سردار شهید حاج احمد سوداگر که به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران در منطقه ٢ ساخته شده است گفت: شهید احمد سوداگر همه خوبی‌ها را یکجا در خود داشت؛ کمتر از دو دهه از عمرش گذشته بود که درگیر مبارزات قبل از انقلاب علیه نظام ستم شاهی شد.

وی افزود: شهید سوداگر با پیروزی انقلاب اسلامی در زادگاه خویش یعنی دزفول قهرمان در اولین روزهای تشکیل سپاه انقلاب اسلامی به سپاه پیوست و از روزهای آغاز جنگ به دلیل موقعیت شهر دزفول در جنگ حضور یافت.

حق شناس ادامه داد: سردار شهید سوداگر تا پایان جنگ در جایگاه‌های رفیعی حضور موثر داشت و پس از جنگ هم در جایگاه کسب علم و دانش در حوزه مدیریت به کار تحصیل و در نهایت تدریس پرداخت. در دانشگاه امام حسین (ع) تجربیات و آموخته هایش را در اختیار دانشجویان گذاشت و نیروهای ارزشمندی را پرورش داد.

او تاکید کرد: شهید سوداگر یکی از چهره‌های تاثیرگذار در حوزه عملیات مقابله با دشمن در بخش اطلاعاتی و امنیتی بود و متاسفانه چه زود این شخصیت ارزشمند را در اوج از دست دادیم.

وی توضیح داد: یکی از کارهای ارزشمند که مدیریت شهری باید انجام می‌داد، پاسداشت یاد و خاطره همین شهید والامقام بود که خوشبختانه تندیس وی در یکی از محورهای اصلی شهر استوار و سرافراز نصب شد تا حداقل توجه در حق چنین مردان بزرگی داشته باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم "صفات"، شهردار منطقه ٢ نیز با تاکید بر اینکه شهید سوداگر در طول نیم قرن زندگی پرشکوه خود خدمات ارزنده‌ای در حوزه مسایل مربوط به جنگ و جبهه ارائه کرده است افزود: شهید سوداگر متولد شهری بود که مظهر ایثار، مقاومت و شهادت بوده است؛ دزفول مردمانی دارد که اسطوره شهامت و ایثار هستند و در طول دوران دفاع مقدس ایثار بسیاری برای این آب و خاک داشته‌اند.

وی گفت: شهید سوداگر ١٢ بار در جبهه مجروح شدند اما بار دیگر برگشتند تا خدمت کنند؛ باید در منطقه ٢ به خود ببالیم که تندیس این شهید در این منطقه نصب شده است.
کد خبر: ۷۲۲۵
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha