۸۳۱۹۳۲۲۵-۱۲۴۱-۴۲۴b-90b2-b12d51af1490
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، حمیدرضا فرخی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران از احداث ۷ مخزن بتنی مخزن آب در بوستان ها و فضاهای سبز شهری این منطقه خبر داد و گفت: به زودی با احداث این تعداد مخازن مشکل آبیاری فضاهای سبز منطقه به طور چشمگیری مرتفع می شود.

وی افزود: با توجه به این که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آب در شهرها، فضاهای سبز هستند و راندمان مصرف آب در این بخش کمتر از ۴۰ درصد است، توجه و اصلاح نحوه آبرسانی و استفاده از سیستم های نوین (آبیاری تحت فشار) راندمان آبرسانی و آبیاری را در سطح فضای سبز افزایش خواهد داد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران عنوان کرد: از طرفی در پی ازدیاد جمعیت نیاز به افزایش سطح تحت پوشش فضای سبز در عرصه های شهری مشهود است که این امر در گام اول منوط به در اختیار داشتن منابع آب بیشتر یا صرفه جویی در مصرف آب از منابع موجود خواهد بود؛ لذا لازم است تا با مطالعه طراحی و ایجاد سامانه های مستقل آبرسانی و آبیاری بسترهای لازم جهت حفظ و توسعه فضای سبز مهیا شود.

فرخی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا این منطقه اقدام به احداث ۷ مخزن بتنی یک هزار مترمکعبی با هدف ذخیره آب، تبدیل سیستم سنتی آبیاری به سیستم پیشرفته و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی به هنگام آبیاری کرده که یکی از آنها در حال اتمام است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۲۰۲
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha