محمدسالاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در دویست و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری مجدد در خصوص وضعیت سراهای محلات،گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، سازوکار را عملیاتی کرده که به موجب آن، سرای محلات کارگاه محسوب می شوند و  مدیر محله که خود یکی از کارکنان سرای محله است، مسئولیت کارفرمایی شهرداری تهران در این کارگاه را به عهده دارد و طرف قرارداد با پرسنل سرای محله است.

سالاری تصریح کرد: در این شرایط، تمام شکایات پرسنل سرای محله در خصوص حقوق، مزایا و قرارداد بر علیه مدیر محله است، این موضوع باعث توقیف اموال تعداد زیادی از مدیران محلات شده است، چراکه یکی از پرسنل شکایت کرده و سازمان های رسیدگی کننده، کارگاه را محکوم کرده اند و اموال مدیر محله به عنوان کارفرما توقیف شده است.

وی ادامه داد: در جلسات گذشته هم درخصوص این مساله تذکر دادم اما به موضوع رسیدگی نشد لذا ضرورت دارد، شهردار تهران طی دستوری نسبت به حل این مشکل اقدام کند. ما نمی گوییم که سرای محله کارگاه محسوب نشود اما مسئولیت کارفرمایی این سراها نباید به عهده یک کارمند سرای محله به عنوان مدیر باشد که با شکایت سایر پرسنل، حاصل زندگی چند ده ساله وی توقیف شود.

سالاری افزود: در این شرایط کرونایی، درآمد سرای محلات نیز مانند سایر اصناف با مشکل مواجه شده است، به همین دلیل شهرداری تهران باید تدبیری برای پرداخت قبوض آب، برق، گاز و سایر هزینه های سراهای محلات بیندیشد و این موضوع را تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۱۹۶
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha