۳۷۴۵۶۹۸



به گزارش تهران پرس به نقل از صداوسیما، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره مسئولیت نامزدهای انتخابات در خصوص رعایت دستورالعمل بهداشتی انتخابات افزود: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد مرکزی و ستادهای استانی و شخص نامزدها مسئولیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به رعایت نشدن آن مسئول شناخته می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه هر گونه تجمع انتخاباتی و مراسم سخنرانی در اماکن سربسته ممنوع است، افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، شخص نامزد مسئولیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بر عهده دارد و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شود.

 

معاون کل وزارت بهداشت همچنین با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های کرونا در جهان به ۳.۵ میلیون نفر رسیده است، گفت: در اکثر استان‌های کشور از موج چهارم خارج شده ایم و اگر این تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد برخی اقشار تخطی نکنند روند نزولی ادامه خواهد داشت.

 

حریرچی گفت: ۸ شهرستان در جنوب و جنوب شرق کشور قرمز هستند که از این بابت نگرانیم برای اینکه روند نزولی در این مناطق دیده نشده ضمن اینکه از جنوب و جنوب شرق ورود ویروس هندی و آفریقایی محتمل است.

 

وی با اشاره به نظریه‌ای که می‌گوید ویروس کرونا جهش‌های عمده اش را کرده است، گفت: خبر خوب اینکه اکثر واکسن‌ها بر اکثر جهش‌های ویروس کرونا موثرند.

 

حریرچی با بیان اینکه تاکنون ۳ میلیون و ۱۴۱ هزار واکسن تزریق کرده ایم گفت: تک تک واکسن‌ها در کشور قابل ردیابی است؛ واکسن‌ها رصد می‌شود و هر واکسن شماره‌ای دارد که با کد فردی که واکسن می‌گیرد تطبیق می‌شود و پوکه آن‌ها هم جمع آوری می‌شود.

 

وی در خصوص خطرات قطع برق نیز توضیح داد: از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد و همه بیمارستان‌ها برق اضطراری دارند و زنجیره سرما برای نگهداری تا تزریق واکسن هم از قبل تدارک دیده شده است.



 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۱۸۰
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha