۳۲۶۶۹۵۰_۲۷۲
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، اسماعیل جمیاری، مدیرکل امور زندان‌های استان البرز که در زندان کچویی برگزار شد، گفت: سازمان زندان ها علاوه بر مراقبت و نگهداری از زندانیان، دو هدف عمده دیگر را دنبال می کند که می توان به اقدامات تربیتی و حمایتی اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر کارهای فرهنگی، تربیتی،هنری ،حرفه آموزی و اشتغال زایی و غیره در زندانهای کشور انجام می شود و طی تفاهم نامه ای که با آموزش و پروش و آموزش عالی کشور بسته شده است، مددجویان می توانند به تحصیل در زندان ها بپردازند و مدرک دانشگاهی( تا سطح فوق لیسانس) دریافت کنند و این گواهی های تحصیلی همه جا معتبر و قابل استفاده است و افراد بی سواد زیر ۶۰ سال می‌توانند از این خدمات برخوردار شوند.

 

جمیاری خاطر نشان کرد: زندانیان شهروند ما بوده و دارای حقوق شهروندی هستند که خواسته و یا ناخواسته مرتکب جرم شده اند و نیاز است که با اقدامات تربیتی و اصلاحی، مانع تکرار جرم در جامعه شویم. کلمه زندانی در مدارک تحصیلی صادر شده قرار نمی گیرد تا مددجو بعد از آزادی بتواند از این مدارک تحصیلی بهره ببرد.

 

مدیر کل زندان های استان البرز  با بیان اینکه جامعه شناسان یکی از عوامل جرم را ضعف باورهای دینی می دانند، اظهار داشت: ما باید در زندان ها بستری را فراهم کنیم که با کارهای اعتقادی و برگزاری نمازهای جماعت، کلاس های آموزش حفظ قران کریم و محافل قرآنی بتوانیم باورهای دینی و مذهبی زندانیان را تقویت کنیم و این گونه می توان تکرار جرم در جامعه را کاهش داد.


وی بیکاری یکی دیگر از عوامل وقوع جرم دانست و تصریح کرد: چون یک فرد حرفه و شعلی ندارد، اقدام به جرم می کند و به همین منظور طی تفاهم نامه ای که بین سازمان زندانهای کشور و سازمان فنی و حرفه ای بسته شده است، آموزش رشته های فنی و حرفه ای در زندانهای استان البرز انجام می شود و حتی بعد از یادگیری این حرفه، مددجویان با حضور در کارگاه ها که در زندان ها وجود دارد به اشتغال و در آمدزایی مشغول می شوند.

 

جمیاری با اشاره به اینکه زندان‌ها وظیفه دارند در راستای ایجاد امنیت، تعلیم و تربیت زندانیان با برنامه مدون اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: تمام زندان‌های جهان در حوزه نگهداری همگام هستند اما جمهوری اسلامی ایران در راستای تربیت زندانیان اقدام می‌کند که حکم متخلفین و مجازات آن‌ها نیز در راستای تربیت انجام می‌شود.

 

وی تاکید کرد: زندان شهری است که باید تمامی خدمات و شرایط زندگی یک انسان در آن فراهم شود؛ زندانیان تنها در امر آزادی با مردم بیرون از زندان متفاوت هستند، از این رو اقداماتی همچون احداث سرانه‌های ورزشی، آموزشی و درمانی در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل امور زندان‌های استان البرز تصریح کرد: هدفگذاری کرده ایم که در سال جاری ۸۰ درصد زندانیان استان البرز در کارگاه‌های اشتغال زایی مشغول شوند.

 

جمیاری با بیان اینکه اقدامات حمایتی از زندانیان و خانواده آن‌ها به صورت جدی انجام می‌شود، یادآور شد: از ابتدای سال تا کنون ۱۲۰ بدهکار مالی از زندان‌های البرز آزاد شدند که این آمار تا پنجم خرداد به عدد ۱۵۰ نفر خواهد رسید.

 

وی گفت: ما در طول ماه چندین بار از خانواده های زندانیان بازدید می کنیم و حتی معتقدیم که در این دیدارها، برخی مسئولان قوه قضائیه را هم همراه خودمان ببریم تا بتوانیم در حق این مددجویان، تخفیف بگیریم.

 

مدیر کل امور زندان های استان البرز در پایان افزود: زندان یکی از واقعیت های اجتناب ناپذیر است که همواره در جریان چرخه جرم قرار دارد در عین حال کاهش جمعیت کیفری از جمله اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام؛

کد خبر: ۷۲۱۴
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha