۵۲۶۳۷۰۹











به گزارش تهران پرس، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا  در نشست علمی  واکاوی عملیات بیت المقدس و تاثیر متقابل میدان و دیپلماسی که به همت پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به حضور خود در پیروزی خرمشهر، گفت: در پیروزی خرمشهر ۳۰ سال تمام داشتم و مسئولیت بنده جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی کربلا بود.

 

وی افزود: پیروزی جنگ ۱۲ روزه فلسطینیان بر رژیم صهیونیستی غاصب فلسطین ثمره مکتب مقاومت یا مکتب شهید قاسم سلیمانی است و مکتب مقاومت محصول مکتب دفاع مقدس است و این مکتب به فلسطین رفت و حماس را ایجاد کرد و از سوی دیگر به لبنان رفت و حزب ا... را شکل داد.

 

سرلشکر صفوی گفت: پس از گذشت ۳۹ سال  از پیروزی و فتح خرمشهر می‌توانیم تا اندازه‌ای اسرار پشت پرده و ناگفته‌های جنگ را برای ملت بزرگوارمان، خصوصا جوانان برومند کشور عزیزمان بگوییم.

 

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ادامه داد: بازنگری یا واکاوی  از حماسه اقتدار ملی و پیروزی ملت ایران به رهبری حضرت امام (ره)  در تاریخ ایران و جهان بایستی ماندگار بماند  و درس عبرتی برای ملت‌ها و امت‌های اسلامی باشد.

 

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به  عوامل قدرت ملی ایران در پیروزی فتح خرمشهر گفت: در پیروزی فتح خرمشهر مجموع عوامل قدرت ملی ایران کارساز بود ، عواملی نظیر انسجام و وحدت ملی در سطح عالی کشور یعنی از نظر سیاسی  همراهی و هماهنگی قوای سه گانه با رهبری  حضرت امام و وحدت و هماهنگی ارتش، سپاه و بسیج و جهاد سازندگی و همچنین عوامل فرهنگی و معنوی و اقتصادی و ثبات سیاسی کشور ، حضور ۷۰ هزار نیروی مردمی در بسیج و جهاد سازندگی و قدرت فرماندهی مشترک سپاه و ارتش در غافلگیری دشمن  این پیروزی بزرگ را شکل دادند.

 

سرلشکر صفوی با اشاره به روندها- رویدادها و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته و حرکت رو به افزایش قدرت ملی ایران افزود: روندها ، رویدادها و راهبردهای ایران در حدود ۴۰ سال گذشته  به سمت افزایش قدرت ملی  بوده است ، پس از ۳۹ سال در سطوح راهبردی قدرتمان افزایش یافته و ایران تبدیل به قدرت منطقه ای شده است و آمریکائی ها و صهیونیست ها  و حامیان صدام  با شکست های بزرگی روبرو شده اند و قدرت آنها رو به افول رفته است.

 

وی افزود: به فضل الهی اگر بتوانیم شرایط وحدت ملی و انسجام ملی را در سطح  ملی و رضایت مردم را از وضعیت  اقتصادی فراهم کنیم ، به شرایط مطلوب تری خواهیم رسید و از نظر قدرت و ثبات سیاسی  به قدرت اول منطقه غرب آسیا خواهیم رسید و دشمنان مجبور خواهند بود به شرایط ایران تن دهند.

 

سرلشکر صفوی اضافه کرد: نشست امروز می تواند یادآور شاخص ها ی قدرت ملی باشد و اینکه چگونه می توان سیاست خارجی و سیاست میدانی را در جهت کسب پیروزی هماهنگ کرد.

 

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط محیط بین الملل  و منطقه ای  پرداخت و گفت: با فتح خرمشهر استراتژی عراق با شکست مواجه شد و عراقی ها فکر نمی کردند که شکست بخورند.


 

منبع: فارس


انتهای پیام/الف

کد خبر: ۷۱۲۲
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha