پیروز+حناچی
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، پیروز حناچی، شهردار تهران صبح امروز در نشست خبری خود که در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: ماه خرداد ماه پرخاطره و پرهیاهو در تاریخ کشور ما است.

وی افزود: ایستگاه مترو پرند به مترو اضافه خواهد شد. همچنین در این دوره اتصال ایستگاه هشتگرد نیز انجام شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: شرایط کرونا در دنیا منجر به کاهش درآمد و افزایش مخارج شد که برای ما نیز همین دستاورد را داشت.

حناچی تصریح کرد: در سال ۹۷، ۷.۱ میلیارد دلار بود و در سال ۹۹، یک‌ونیم میلیارد دلار بود. امیدواریم نسل جدید اتوبوس برقی را در تهران داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه فناوری شهرداری تهران ، خدمات آن افزایش یافته است. تهران من بیش از ۳ میلیون یوزر دارد و از این بانک اطلاعاتی در زمان بحران استفاده می کنیم. همچنین انتخابات هوشمند بسیار امن بود.

شهردار تهران گفت: افزایش بهره وری ناشی از هوشمند سازی است. هوشمندسازی منجر به گلایه برخی افراد شده است. همچنین کاهش پسماند نیز از تاثیرات هوشمندسازی حوزه شهری است.

افرادی که بیمار زمینه‌ای دارند در اولویت واکسیناسیون هستند

حناچی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر کمک دولت در حوزه واکسن به تاکسیرانان و حمل و نقل توضیح داد: واکسیناسیون تاکسیرانان، راهبران مترو و رانندگان اتوبوس را دنبال و منعکس کردیم اما؛ محدودیت عرضه واکسن سبب شده تا اولویت بندی انجام شود اما اگر روند کنونی واکسیناسیون ادامه پیدا کند نوبت تاکسیرانان و رانندگان اتوبوس هم خواهد رسید. افرادی که بیمار زمینه‌ای دارند در اولویت واکسیناسیون هستند.

وی گفت: حمل و نقل عمومی موضوع حاکمیتی است چرا که، روز انه ۲۰ میلیون سفر و پنج‌ میلیون مسافر با آن درگیر هستمد و به اندازه این درگیری باید به این بخش اهمیت داده شود. درباره کمک از دولت فشار می‌اوردیم و ‌بخشی با اوراق مشارکت و بخشی از محل صرفه جویی سوخت پیگیری می‌شود، البته دولت هم‌اینطور نیست که داشته باشد و کمک نکند، منابع مالی دولت محدود است و متاسفانه در گذشته، فرصت‌های طلایی که منابع ارزی ‌و مالی فراوان بود از دست رفت.

هر موضوعی نیاز به مصوبه شورای شهر ندارد

شهردار تهران  درباره ممنوعیت آلات موسیقی در بهشت زهرا گفت: در مواردی که اختلاف نظر هست باید ما هر دو نظر را رعایت می کنیم. در هر موضوعی نیازی به مصوبه شورای شهر تهران نیست. چون برخی از موارد عرف جامعه و حتی شرعی است. برخی موارد باید در محیط عمومی رعایت فضای عمومی باید انجام شود. قبرها بسیار کنار هم هستند و باید حال همه شهروندان رعایت شود.

 
کد خبر: ۷۱۳۱
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha