۵۲۴۸۰۳_۹۶۸
به گزارش تهران پرس، سعید موتمنی در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو در روز‌های گذشته در رکود کامل بوده و میزان معاملات تقریبا صفر است.

وی با اشاره به قیمت روز خودرو در بازار بیان کرد: در حال حاضر معامله‌ای انجام نمی‌شود حتی به درستی مشخص نیست که قیمت‌ها در چه حدودی است. اما بین خودروی شاخص پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۹۸ تا ۱۹۹ میلیون تومان و پراید حدود ۱۱۴ میلیون تومان است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران با اشاره به اعمال افزایش قیمت ۸.۲ و ۸.۹ درصدی قیمت خودرو در خودروسازی‌ها گفت: افزایش قیمت در کارخانه‌های خودرو که شورای رقابت اعلام کرد، تاثیری روی بازار نداشته است چراکه خریداری نیست و معامله‌ای انجام نمی‌شود. اگر نوسانات ارزی وجود داشته بود و خریدار هم به بازار مراجعه می‌کرد افزایش قیمت شرکت‌ها روی بازار نیز تاثیر می‌گذاشت.

موتمنی در مورد علل رکود کامل در بازار خودرو تصریح کرد: مردم منتظر انتخابات و همینطور مذاکرات وین هستند تا در صورت نتیجه‌بخش بودن تاثیر مثبت روی بازار بگذارد و قیمت‌ها کاهش پیدا کنند. نوسانات ارزی نیز وجود دارد و انتظار خریداران این است که نرخ ارز کاهش بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۱۳۵
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha