به گزارش تهران پرس، فاطمه حمیدیان  با اشاره به لیست‌هایی که در خصوص انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت: لیست‌بندی‌های متعدد و متنوع در فضای مجازی در انتخابات پیش رو، بدون در نظر گرفتن مصلحت شهر و شهروندان و بی‌مهری به جوانان و بانوان بسیار حائز اهمیت است.

به گفته وی ۷۰ درصد جمعیت ایران را جوانان و بانوان تشکیل می دهند اما نمایندگان جوان و بانوانی که کاندید حضور در مجامع رسمی همچون شورای شهر هستند به آسانی وارد لیست‌های احزاب و جبهه نمی‌شوند و سخت‌گیری‌ها و بداخلاقی ها آنان را از داشتن حضور فعال در سرنوشت خود و جامعه شان دلسرد می کند.

این کارشناس شهری افزود: سهم‌خواهی‌ها در انتصابات مناطق و بدهی‌های انباشت‌شده که هیچکدام مستهلک نشده و همچنین شهرفروشی در پایتخت که ۶۵ درصد بودجه ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده، عملکرد شورای پنجم را به چالش می کشد.

حمیدیان همچنین از نادیده گرفتن ذینفعان در تصویب لوایح گلایه کرد و گفت: حرف از اصلاح ساختار زدیم اما در یک زمان نامناسب ادغام دو معاونت مهم در حوزه مدیریت شهری را شاهد بودیم که به شدت منجر به آسیب به بدنه شهرداری و کارکنان آن شد و با تبعیض در انتخاب مدیران معاونت های ادغام شده، فارغ از نگاه تخصصی و صرف روابط، ضربه مهلکی به مغز افزار این سیستم وارد شد.


وی در ادامه با اشاره به بی‌مهری‌ها نسبت به بانوان اظهار کرد: از ابتدای دوره پنجم چه در زمان انتخابات و چه بعد از آن حرف از ارتقاء جایگاه بانوان زدیم اما نظرات بانوان را نشنیده گرفته و با حذف جایگاه مشاور بانوان نگاه زنانه به شهر را گرفتیم. در این دوره با حذف ۲۲ پست مربوط به مشاوره بانوان که هم رده با معاونین بود، مواجه شدیم و این تقلیل جایگاه بانوان توانست منجر به حذف ۲۲ بانوی مدیر در شهرداری شود.

این کارشناس شهری خاطرنشان کرد: حال با توجه به عملکرد شورای شهر پنجم که پیامد شورای یکدست بود که به خاطر سهم خواهی های حزبی شهروندان تهرانی را از مدیریت با ثبات شهر محروم کردن و با توجه به خلاءهای موجود انتظار می رود احزاب و سیاسیون با نگاهی دقیق تر و به کار گرفتن ترکیبی از نیروی جوانی و اندیشه ی تجربه با رویکردی اخلاقی برای تبدیل کردن الگوهای ذهنی نیروهای انقلاب به مصادیق عینی در مدیریت شهرها و شوراهای اسلامی شهر نقشی موثرتر ایفا نمایند.

حمیدیان تاکید کرد: صاحب نظران، دانشگاهیان و شهروندان از هر قشر و گروهی لازم است با دقت عملکرد دوره های گذشته را بررسی نموده و ببینند در چه بخش‌هایی خلاء وجود دارد و این مطالبه ایجاد شود که شورای شهر ششم به صورت ویژه برای رفع خلاءهای موجود اقدام نماید.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۱۷۴
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha