۲۰۲۱۰۵۲۴_۱۲۰۲۵۰
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، محمد فرجود، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات صبح امروز در نشست خبری خود که در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، ضمن ارائه گزارش چهارسال اخیر این معاونت اظهار کرد: در برنامه تهران هوشمند سعی کردیم این برنامه بامشارکت مردم، استارت‌آپ و نهادهای دولتی کار کند.

وی افزود: خدمت رسانی و افزایش بهره وری در مدیریت شهری از دیگر اولویت‌های ما در برنامه تهران هوشمند است. در این برنامه سه لایه سیاستگذاری با ریاست شهرداری، اهرم های هوشمند سازی و حوزه‌های عملیاتی تدوین شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: برنامه شهر هوشمند پایان ندارد، در حوزه خدمات شهروندی این برنامه در چهار حوزه مشارکت و شفافیت، شهرسازی، حمل و نقب و خدمات شهری و گردشگری تقسیم می شود‌.

وی ادامه داد: در حوزه مشارکت شهروندی، باشگاه شهروندی به زودی راه اندازی خواهد شد. همچنین تلاش شده تا عواملی که باعث ایجاد سفر درون شهری می‌شوند یعنی سفرهای غیرضرور را حذف کنیم

فرجود در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه برای حل آلوگی هوا چه اقداماتی انجام شده، توضیح داد: در برنامه تهران هوشمند بخشی تحت عنوان حمل‌و نقل پاک سبز وجود دارد. موضوع آلودگی هوا ورودی‌ها و بسیار زیادی دارد و موضوع پیچیده‌ای است.

وی ادامه داد: در حوزه فاوا تلاش شده تا عواملی که باعث ایجاد سفر درون شهری می‌شوند یعنی سفرهای غیرضرور را حذف کنیم که این بخش با توسعه و ارائه خدمات الکترونیکی بوده است. سیستم پلاک خوانی و سیستم هوشمد در این دوره بسیار تقویت شده است.

فرجود خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی معاینه فنی‌ها توسعه یافته است و طبق رصد دوربین‌ها، اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد بلافاصله پیامک ارسال می‌شود.

وی گفت: همچنین اقدام رزرو الکترونیکی معاینه فنی نیز انجام شده است. یک سامانه‌ هوش مصنوعی وجود دارد که وضعیت آلودگی هوا را بسیار دقیق اندازه گیری می‌کند. البته همه این اقدامات سبب نمی‌شود که آلودگی هوا رفع شود بلکه مکمل اقدامات دیگر است.

این خبر در حال به روز رسانی است...
کد خبر: ۷۱۲۵
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha