۱۶۸۸۱۷۷۰۷
الهه شجاعی اظهار داشت: واکسیناسیون مراکز بیماران اعصاب و روان پس از اتمام دور دوم واکسیناسیون مراکز سالمندان آغاز خواهد شد.

وی افزود: همچنین مراکز شبانه روزی معلولان ذهنی و لیست مددجویان و پرسنل این مراکز نیز در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی تهران قرار گرفته است تا پس از اتمام دور دوم واکسیناسیون مراکز شبانه روزی بیماران اعصاب – روان آغاز شود.

به گفته وی، سه مرکز شبانه روزی برای این بیماران در تهران با ظرفیت موجود ۲۷۵ مددجو و پرسنل وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون مددجویان در مراکز نگهداری شبانه روزی و خانواده ها طبق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می گیرد گفت: سازمان بهزیستی نقش هماهنگ کننده برنامه ریزی های وزارتی را ایفا می کند.

وی ادامه داد: تاکنون بخشنامه ای برای واکسیناسیون مددجویان مقیم خانواده ابلاغ نشده و واکسینه کردن این افراد طبق برنامه عمومی واکسیناسیون با ثبت نام در سامانه مربوطه صورت خواهد گرفت از این رو در صورت ابلاغ هر گونه تصمیم برای مشارکت سازمان بهزیستی در واکسیناسیون افراد تحت پوشش مقیم خانواده ، اطلاع رسانی لازم می شود.

شجاعی با اشاره به اینکه مراکز سالمندان دور اول واکسیناسیون را دریافت کردند گفت: یک هزار و ۱۲۶ نفر شامل ۷۳۹ سالمند و ۳۸۷ پرسنل شاغل در این مراکز واکسینه شدند و دور دوم واکسیناسیون با حضور نمایندگان مراکز بهداشت از بیستم اردیبهشت ماه شروع شده است ضمن اینکه تعدادی از سالمندانی به دلیل نارضایت خانواده های آنها واکسینه نشدند.

وی اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا تا کنون همچنان ممنوعیت ملاقات های حضوری خانواده ها با توانخواهان مقیم مرکز، لغو مرخصی ها و بازگشت مقطعی مددجویان به خانواده ها ، آماده سازی اتاق یا بخش قرنطینه برای جداسازی مددجویان مشکوک یا مبتلا به بیماری، بررسی روزانه وضعیت سلامتی و کنترل دمای بدن مددجویان و پرسنل، هماهنگی با مراکز بهداشت مناطق برای انجام تست پی سی آر برای افراد دارای علامت، بازدید مستمر آنلاین در صورت نیاز بازدید حضوری از مراکز به منظور بررسی چگونگی رعایت ضوابط بهداشتی و الزام تمامی پرسنل به ویژه مراقبین به رعایت نکات بهداشتی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، در شهر تهران ۲۷ مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان با ظرفیت فعلی ۹۷۸ سالمند وجود دارد که دور دوم واکسیناسیون در این مراکز در حال انجام است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۱۰۳
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha