آب گرفتگی
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ صبح روز چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، پروژه های احداث شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی و کنترل سیلاب میدان آزادی و رفع گلوگاه سیلابی و بهسازی رودخانه کن در محل تقاطع با آزادراه تهران –کرج، طی مراسمی با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران به بهره برداری خواهند رسید.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، میدان آزادی در مرز مناطق ۲، ۵ و ۹  را یکی از نقاط دچار مشکل در زمان بارش نزولات جوی دانست و یادآور شد: میدان آزادی به دلیل عدم وجود شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی و هدایت سیلاب، همواره در زمان بارش نزولات جوی دچار مشکلات مربوط به آبگرفتگی بود. از این رو پروژه احداث شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی و کنترل سیلاب میدان آزادی در راستای عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آبهای سطحی تعریف شد و توسط شرکت خاکریزآب از طریق اجرای عملیات لوله گذاری و لوله رانی با تکنولوژی pipe jacking (اقطار ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ میلی متر در عمق ۹ تا ۱۳ متری از بزرگراه جناح تا حاشیه میدان آزادی) به مرحله اجرا رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم اتخاذ تدابیر جهت رفع گلوگاه های سیلابی موضعی به ویژه در جریان عبور رودخانه ها از محل تقاطع با پل های بزرگراهی را امری حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: رفع گلوگاه سیلابی و بهسازی رودخانه کن در محدوده آزادراه تهران- کرج در مرز مناطق ۵، ۲۱ و ۲۲ بر اساس طرح ابلاغی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اجرا و آماده بهره برداری شده است.

گفتنی است توسعه شبکه اصلی مدیریت سیلاب، رفع گلوگاه های سیلابی و ایمن سازی و بهسازی رودخانه های شهری یکی از مهمترین اقدامات زیر بنایی در مسیر افزایش تاب آوری شهر و توسعه پایدار به شمار می آید. این امر با توجه به رویکرد اصولی شورای اسلامی شهر و تدابیر شهردار تهران در مواد ۶۰ و ۸۴ برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر تهران پیش بینی شده و در حال اجرا است.

انتها پیام/
کد خبر: ۶۹۱۸
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha