شورای شهر تهران
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ شورای پنجم در حالی کار خود را آغاز کرد که تعداد اعضای شورا از ۳۱ نفر به ۲۱ نفر کاهش پیدا کرد لذا بر خلاف دوره چهارم، اعضای این دوره شورا همه از طیفهای سیاسی اصلاح طلب بودند.

با وجود اینکه مدام سیاست زدگی به عنوان یک آفت در شورا مطرح بوده اما از همان ابتدای شورا حزب گرایی و سهم خواهی اعضا بر دیگر وجوه کاری آنان چربش خاصی داشت تا جایی که با روی کار آمدن افشانی به عنوان شهردار ؛ از سوی حزب اعتماد ملی؛ این سهم خواهی رشد فزاینده ای یافت و در زمان حناچی به اوج خود رسید.

پس از کنار گذاشتن افشانی ، و در حالی که پیروز حناچی متمایل به حزب اتحاد ملت بود اما در رای گیری برای انتخاب شهردار تنها یک نفر از این حزب به حناچی رای داد و از سوی دیگر اعضای حزب اعتماد ملی که قبل از آن با روی کار امدن افشانی خود را پیروز می دانستند ترجیح دادند اینبار به حناچی رای دهند. همین امر سبب شد تا در دو سال گذشته بنا بر اعتراف  شهردار تهران، بیشترین سهم خواهی و فشار از سوی این حزب برای تصدی پست های مدیریت شهری آورده شود.

حال خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل ،از این شوربایی که شورای پنجم ساخته و به جای پرداختن به امور شهر و شهروندان درگیر سهم خواهی شدند.

جالب است که در آستانه انتخابات اعضای فرهیخته شورای پنجم بر لزوم تشتت آرا در پارلمان های شهری تاکید می کنند در حالی که در طول ۴ سال، با شهردار شدن محسن هاشمی و استعفای بعضی از اعضای شورا به بهانه یکدست ماندن شورا مخافت کردند.

حال سوال اینجاست که در مدیریت شهری که می بایست مدیرانش تمام وقت به فکر رتق و فتق امور شهر باشند وقتی تمام هوش و حواسشان به سهم خواهی حزب گرایی است آیا جایی برای کار باقی می ماند. همین است که امروز بعد از ۴ سال می بینیم شهر تکانی نخورده!

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۷۰۵
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha