Photo
به گزارش تهران پرس، محمود کلهری شهردار منطقه ۵ در وبیناری با موضوع «طراحی و پیاده سازی طرح خانه تا مدرسه با دوچرخه» در مورد طرح استفاده از دوچرخه در مدارس گفت: وقتی شهردار تهران در آغازین روزهای حضورش در شهرداری روزهای سه شنبه را به عنوان «سه شنبه های بدون خودرو» مطرح کرد که برخی این حرکت را اقدام نمایشی و فانتزی تلقی کردند اما استمرار آن نشان از یک باور عمیق و جدی در مورد فرهنگ دوچرخه سواری و گسترش آن دارد.

وی افزود: می شود ادعا کرد که دوچرخه ارزان ترین و پاک ترین وسایل حمل و نقل عمومی است و به همین دلیل به این باور رسیدیم که ضرورت دارد تا در مورد گسترش آن اقدام کنیم.

شهردار منطقه ۵ سه اصل را در گسترش و ساخت مسیرهای دوچرخه سواری در پایتخت مهم دانست و گفت: اصل اول ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بود . اصل دوم کاهش بار ترافیکی و کمک به محیط زیست و اصل سوم هم ارتقای سلامت جسمانی و روانی شهروندان.

کلهری با بیان تجربه سابق خود در شهرداری منطقه ۱۷ گفت: در این‌منطقه به سراغ اقشار دانش آموز رفتیم تا این طرح را در مدارس پیاده کنیم . با کمک آموزش و پرورش علاوه بر اهدافی چون ارتقای سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان و تحقق شعار «تهران شهری برای همه» به ایجاد انگیزه برای نمرات دانش آموزان و تشویق آنها، ارتقای حس مسئولیت پذیری به واسطه‌ی استفاده از دوچرخه های اشتراکی و ایجاد شادابی و نشاط با حرکت دانش‌آموزان با لباس‌های متحدالشکل کمک شد.

وی افزود: ما در یک هماهنگی خوب با پلیس راهور و آموزش و پرورش این طرح را پیاده کردیم و اثربخشی زیادی بین معلمان و دانش آموزان داشت اما متاسفانه اپیدمی کرونا برخی از برنامه‌ها را مختل کرد. این حرکت با شتاب خوبی جلو می‌رود و اگر فضا مناسب‌تر باشد در ادامه نیز می تواند این اتفاق رخ دهد.

کلهری با اشاره به ساخت مسیرهای دوچرخه سواری در سطح تهران گفت: ساخت مسیر امن و پیوسته دوچرخه سواری که خانواده‌ها اعتماد کنند بسیار مهم است.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر پیاده رو و دوچرخه در سطح شهر تهران طراحی شده تاکید کرد: در ۶ ماه دوم سال ۹۹ در منطقه ۱۵۴۹۳ متر مسیر امن و پیوسته دوچرخه طراحی شد و مطالعه امکانسنجی ساخت ۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در منطقه ۵ صورت گرفته است. امیدوارم با گسترش این مسیرها از این وسیله حمل و نقل سالم و پاک بیشتر استفاده شود.
کد خبر: ۶۶۷۷
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha