cbfb8615-d7ea-4bca-8ebd-ea3de0523c13
به گزارش تهران پرس، علی توکلی با اشاره به وجود ۲۵ کانال جمع آوری آب های سطحی ( اصلی، درجه دو و روباز) در این منطقه گفت: به منظور جلوگیری از آب ماندگی در بارش های بهاری و وقوع احتمالی سیلاب در این منطقه، ضمن لایروبی و نظافت ۳۹ هزار متر طول از این کانال ها طی فعالیت های اخیر، ۱۱ حوضچه رسوبگیر محدوده نیز به شکل مرتب رسوب برداری می شود.

همچنین درهمین راستا کانال بهمنیار با تخلیه رسوبات ورودی ناشی از عملیات عمرانی شهرک وصال به داخل این کانال، لایروبی شد. ضمن اینکه با توجه به غیر همسطح بودن ابعاد کانال شقایق و مسدود شدن مسیر آب، طی عملیات شناسایی منهول های مدفون و بکارگیری کارگران لایروب مجرب، محل مسدود شده به طور کامل لایروبی شده است.

او افزود: برای هدایت آب های سطحی علاوه بر وجود ۵ چاه جذبی در محدوده این منطقه ، یک چاه جذبی بزرگ و دو حوضچه رسوبگیر نیز در ورودی شهرک مرتضی گرد واقع در کندروی غرب به شرق بزرگراه آزادگان احداث شد.

شهردار منطقه با اشاره به نظارت مستمر بر فعالیت لایروبی، نظافت انهار ، شستشو و تخلیه دریچه های نصب شده روی انهار خاطرنشان کرد: به دلیل احتمال انسداد در ورودی های شبکه اصلی معابر در ساعات بارندگی، دو اکیپ ویژه در محل های گلوگاهی منطقه مستقر می شوند تا خودروها تردد روان تری در معابر بزرگراهی داشته باشند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۶۷۵
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha