۳۰۸۸۱۱۰_۷۱۹
به گزارش تهران پرس، علیرضا لطفی در تشریح خبر این خبر بیان داشت: بیست و هشتم مردادماه سال گذشته ۴ مرد مسلح در حالی که ۲ نفر از آن‌ها ۲ قبضه اسلحه کلاشینکف و یکی از آن‌ها تبر بدست داشت سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای در مقابل طلافروشی در بلوار اصلی "باقرشهر" توقف کردند؛ و سارقان در حالی که چهره‌های خود را پوشانده بودند با اسلحه و تبر از خودرو پیاده شده و به سمت طلافروشی رفتند.

 

وی عنوان کرد: با اینکه سارقان موفق نشده بودند سرقتی را مرتکب شوند، اما کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ بلافاصله وارد عمل شده و تحقیقات برای شناسایی و سارقان مسلح را آغاز کردند.

 

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: با بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه‌ای که قبلا رخ داده شده بود کارآگاهان با سرقت‌های مشابهی مواجه شدند که عاملان سرقت دستگیر نشده بودند.

 

وی توضیح داد: ۲۴ خرداد سال گذشته طلافروشی در منطقه ملارد به سرقت رفته بود، حدود یک ماه بعد، ۱۷ تیر همان سال طلافروشی در بهارستان و در نهایت سومین سرقت ۱۶ مرداد سال ۹۹ در اسلامشهر رخ داده بود و این بار نیز طلافروشی مورد سرقت مسلحانه مردان نقاب دار قرار گرفته بود. طبق اطلاعات بدست آمده سارقان در این سه سرقت حدود ۲۰ کیلو طلا که تقریبا ۲۰ میلیارد تومان ارزش داشت را به سرقت برده بودند.

 

سردار لطفی ابراز داشت: کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی ردپای سارقی سابقه دار را بدست آوردند که در سال ۹۵ به اتهام سرقت مسلحانه صرافی در خیابان" فردوسی" توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شده بود.

 

وی گفت: در اطلاعات به دست آمد مشخص شد، وی پس از آزادی از زندان باندی را تشکیل داده و سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها را رقم زده بود. همچنین مشخص شد اعضای این باند قصد سرقت مسلحانه از طلافروشی دیگری در شهرستان های" قم" یا "تفرش "را دارد.

 

رئیس پلیس تهران ابراز داشت: کارآگاهان پس از هماهنگی‌های قضائی راهی شهرستان قم شدندو در عملیاتی ضربتی یکی از متهمان این پرونده را بازداشت کردند و در بازرسی از مخفیگاه وی ۲ قبضه سلاح گرم به همراه ۱۰ تیغه خشاب و ۵۰۰ تیر فشنگ جنگی کشف و همچنین ۲ خودروی پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ متعلق به سارقان که پلاک جعلی روی آن‌ها نصب شده بود توقیف شد.

 

این مقام ارشد پلیسی با اشاره به اعتراف متهم به سرقت از طلافروشی در شهرستان "تفرش"، اضافه کرد: با تلاش کاراگاهان اداره یکم این پلیس هویت سایر اعضای این باند شناسایی شد.

 

وی گفت: در بررسی‌های انجام شده به دست آمد، مردان مسلح پس از اطلاع از شناسایی شدن شان توسط پلیس، راهی کوهستان‌های استان‌های غربی کشور شده و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده اند، اما ۲ تن از اعضای این باند، به خاطر درگیری مسلحانه در ۲ پرونده جداگانه بازداشت و در زندان یکی از شهرستان‌های غربی کشور به سر می‌برند.

 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان به دستگیری ۴ عضو از اعضای این باند و اعتراف متهمان به ۳ سرقت مسلحانه طلافروشی‌های غرب استان تهران و سرقت ناموفق طلافروشی باقرشهر تهران اشاره کرد و افزود: تحقیقات برای دستگیری سایر اعضی این باند، کشف جزئیات پرونده و همچنین اموال مسروقه از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۶۷۳
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha