resized_509020_784
جعفر راستی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس با بیان اینکه توزیع مرغ در کشور باید با دقت صورت بگیرد تا شاهد کاستی در این زمینه نباشیم، گفت: تهران به عنوان پایتخت کشور با جمعیت بالغ بر ۱۴ میلیون نفر، روزانه نیاز به توزیع ۱۵۰۰ تا ۱۹۰۰ تن مرغ دارد که اگر این روند منظم نباشد، شاهد بی نظمی در توزیع مرغ خواهیم بود و این باعث می شود که خانواده ها به سختی بتوانند مرغ تهیه کنند.

وی ادامه داد: در طول ماه های گذشته شاهد بی نظمی در بازار مرغ بوده ایم که مجلس شورای اسلامی در این زمینه ورود جدی کرده است و در گذشته به دلیل مدیریت دو جانبه وزارت صمت و کشاورزی در این زمینه، شاهد بی بند و باری در توزیع مرغ بودیم اما اخیرا این کار به وزارت کشاورزی سپرده شده است و می تواند روند امید بخشی باشد.

حذف قانون تمرکز؛ عامل بی نظمی در بازار فرآورده های گوشتی

راستی تاکید کرد: حذف قانون تمرکز و دخالت وزارت صمت در واردات نهاده های دامی باعث شد که امروز با مشکلاتی همچون نهاده های دامی و افزایش قیمت مرغ و گوشت، تخم مرغ و شیر و ... مواجه باشیم و هر چند یازدهمین مجلس شورای اسلامی از بدو فعالیتش مدام اصرار به اجرای قانون تمرکز و واگذاری مسئولیت بر عهده وزارت صمت داشت، اما دولت از این کار ممانعت می کرد و در نهایت شاهد بی بند و باری در بازار دام و طیور و همچنین فرآورده های گوشتی بودیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: هر چقدر که هزینه های تولید گوشت و مرغ در کشور افزایش یابد به همان اندازه شاهد افزایش قیمت گذاری نهایی گوشت و مرغ در بازار خواهیم بود و در این میان تولید کننده و مصرف کننده ضرر می کنند و فقط این دلالان هستند که با اثرگذاری فعالیت های مخربشان، آرامش را از بازار سلب نموده اند.

تامین مرغ تهران از استان های گلستان و مازندران

وی با بیان اینکه گوشت مرغ گرم استان های گلستان و مازندران در استان تهران وارد می شود، گفت: روزانه شاهد توزیع مرغ در میدان بهمن، میدان پیروزی و میادین منتخب سطح شهر تهران برای برطرف کردن نیاز به گوشت مرغ هستیم اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی همچنان باید بر قیمت گذاری ها هم توجه کنند تا شاهد فروش این مرغ ها با قیمت مصوب یعنی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان باشیم.

راستی تاکید کرد: پس از اتفاقات تلخی که در حوزه قیمت مرغ و تخم مرغ در سطح کشور رخ داد، مسئولان مدعی اند که میزان جوجه ریزی ۲۵ درصد افزایش یافته است، از این رو پیش بینی کردند به مرور شاهد آرامش در بازار مرغ و تخم مرغ باشیم.

انتهای پیام/ق
کد خبر: ۶۵۰۱
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha