۴۸۸۳۰
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی تهران پرس با اشاره به کاهش قیمت مسکن در شهر تهران گفت: اجرای طرح اخذ مالیات بر خانه های خالی در شهر تهران باعث شد که شاهد کاهش قیمت مسکن در تهران و کلانشهرها باشیم و این در حالی است که همه ساله در خرداد ماه شاهد تورم شدید در حوزه مسکن بودیم اما امسال این موضوع تکرار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات بر خانه های خالی باعث باعث ترمز افزایش قیمت مسکن در تهران شد، ادامه داد: طبق گفته مسئولان بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی، اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه های خالی باعث شد که همچنان شاهد کاهش قیمت مسکن در تهران باشیم و از سوی دیگر، باید تلاش کرد که با سیاست افزایش تولید مسکن در تهران، باعث افزایش عرضه و کاهش قیمت ها شد.

کاهش ۳ درصدی قیمت مسکن در تهران

زارع خاطر نشان کرد: متاسفانه بعد از سال ۹۷ شاهد تورم شدید در بازارهای کشور هستیم که موضوع مسکن هم از این موضوع جدا نبود اما بحمدالله مجلس شورای اسلامی در تلاش است با وضع سیاست هایی، مانع از افزایش قیمت مسکن شود و یقینا اجرای طرح تولید جهش مسکن می تواند بیش از پیش امید را در دل مردم در زمینه خانه دار شدن، زنده کند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت و جهش تولید مجلس افزود: متوسط قیمت خرید و فروش واحدهای مسکونی شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل از آن بیش از ۳ درصد کاهش یافته است و امیدوارم که اجرای چنین طرح هایی باعث کاهش بیشتری در حوزه مسکن شود تا اقشار ضعیف جامعه هم بتوانند صاحب خانه شوند.

طرح اخذ مالیات بر خانه های خالی در تقابل با دلالان مسکن است

وی تاکید کرد: اجرای اخذ مالیات بر خانه های خالی باعث شد که افرادی که با نگاه دلالی به حوزه مسکن می نگرند، نتوانند خانه خریداری کرده و آن را احتکار کنند تا با افزایش قیمت مسکن، آن را به فروش برسانند و یقینا این امر باعث می شود که خریداران خانه، یا خودشان از خانه استفاده کنند و یا اینکه آن را به فروش برسانند و یا اینکه آن را اجاره دهند و همین امر باعث می شود که با کاهش عرضه مسکن در تهران مواجه نشویم.

زارع در پایان خاطر نشان کرد: از مسئولان درخواست داریم که نسبت به اخذ مالیات بر خانه های خالی نظارت کافی داشته باشند تا همچنان شاهد کاهش قیمت مسکن در تهران و کلانشهرها باشیم.

انتهای پیام/ق

 
کد خبر: ۶۵۰۰
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha