Screenshot_۲۰۲۱۰۵۰۷-۱۴۳۴۱۸_Chrome
محمدحسن قدیری ابیانه؛ کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران‌پرس، با اشاره به اهمیت روز قدس اظهار کرد: تلمود، کتاب یهودیان است که یک هزار و ۵۰۰ سال پیش آن نوشته شده و حکم کتاب شریعت یهودیان را دارد.

وی با اشاره به کتاب تلمود یهودیان بیان کرد: بر اساس این کتاب آنان بر این باورند که تمامی غیریهودیان، حیوانات ناطقی هستند که برای خدمت به یهودیان آفریده شده اند. غیریهودیان حکم اسب و منازل آنان حکم طویله را دارد، همچنین دزدی و چپاول اموال و تجاوز به نوامیس غیریهودیان و کشتن آنان جایز است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه یهودیان بر این باورند که مجاز به کلاهبرداری و دزدی از غیریهودیان هستند، گفت: این رفتار یهودیان منجر به دشمنی اروپاییان با آنان شده است و دشمنی مردم ایتالیا، آلمان و سایر کشورهای اروپایی با یهودیان به خاطر مسائل مذهبی و باورهای اینچنین یهودیان است.

قدیری ابیانه در ادامه عنوان کرد: از همین رو اروپاییان در اوج بحران‌های مالی خود به دنبال تشکیل دولت یهودیان است‌ که به این بهانه یهودیان از اروپا مهاجرت کنند. از همین رو چند کشور از جمله فلسطین، آرژانتین و حتی کشور کوچک دلیز در جنوب مکزیک از مستعمرات انگلیس به عنوان گزینه های پیشنهادی برای شکل گیری دولت یهودیان مطرح و در نهایت فلسطین شد.


وی افزود: امام راحل در اوایل انقلاب اسلامی، زمانیکه هنوز رژیم احساس قدرت می‌کرد، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نام‌گذاری کردند که به مرور این روز جهانی شد و در این روز ما شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف در کشورهای مختلف علیه رژیم صهیونیست هستیم. برگزاری این مراسمات در یک روز مشخص و این هم‌افزایی منجر به وحشت روز افزودن آمریکا و صهیونیست از روز قدس شود و این نوع اعتراضات نویدبخش آزادسازی قدس است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: هر چند کشورهایی همانند امارات و سودان به دنبال تقویت روابط خود با رژیم صهیونیست هستند و عربستان نیز در این مسیر گام هایی برداشته است که منشا این رفتار متزلزل بودن پایه حکومت آنان است که با این رفتارها نیز نمی توانند خود را نجات دهند و باید چاره جدیدی بیندیشند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: امسال به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی روز قدس همانند سال های گذشته برگزار نمی شود. اما حضور خودجوش مردم بیانگر این است که روحیه بزرگداشت روز قدس و ضدصهیونیستی مردم ایران و مردم جهان به خصوص جهان اسلام روز به روز رو به گسترش است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۴۷۲
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha