unnamed
رحمت الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی تهران پرس با اشاره به اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه های خالی اظهار داشت: این طرح یکی از طرح هایی است که مجلس به دنبال تحقق بخشی آن بوده است و یقینا می تواند اثرات زیادی بر کاهش قیمت مسکن بگذارد و از افزایش بی رویه قیمت مسکن در تهران و کلانشهرها بکاهد.

وی ادامه داد: با توجه به صحبت های اخیر مسئولان دولتی، طرح اخذ مالیات بر خانه های خالی باعث شد که دلالان انگیزه ای برای خرید خانه خالی و احتکار آن برای فروش با قیمت بالا در آینده را نداشته باشند چون در این صورت متحمل پرداخت مالیات های سنگین می شدند و از سوی دیگر بنا بر اعلام بانک مرکزی، در هفته های اخیر شاهد کاهش قیمت مسکن در تهران و کلانشهرها بودیم.

بساط دلالان در بازار مسکن برچیده شد

فیروزی پوربادی با بیان اینکه دلالان در بازار مسکن رخنه کرده بودند و طرح مجلس شورای اسلامی برای اخذ مالیات بر خانه های خالی باعث شد که بساط دلالان برچیده شود، گفت: اینکه دلالان به بازار مسکن با نگاه سرمایه ای می نگریستند و در تلاش بودند با خرید خانه و احتکار آن، کاهش عرضه مسکن و افزایش قیمت آن را باعث شوند، با این طرح ناکام ماندند و نتوانستند همچون گذشته بر طبل افزایش قیمت در بازار مسکن بکوبند.

عضو کمیسیون عمران خاطر نشان کرد: این طرح مجلس فقط یکی از طرح ها برای کنترل قیمت مسکن است و یقینا اجرای طرح جهش تولید مسکن و احداث سالانه یک میلیون مسکن با زمین دولتی می تواند باعث افزایش عرضه مسکن در کشور شود و با افزایش عرضه، یقینا کاهش قیمت ها را به دنبال خواهیم داشت.

کم کاری وزیر سابق راه و شهرسازی باعث تورم در بازار مسکن شد

وی ادامه داد: باید کاری کرد که کم کاری مسئول سابق وزارت راه و شهرسازی در زمینه ساخت مسکن در طول ۷ سال جبران شود و تورمی که ما در بازار مسکن می بینیم به دلیل اندیشه های وزیری است که معتقد به ساخت مسکن نبود.

فیروزی پوربادی در پایان خاطر نشان کرد: برای بهبود شرایط بازار مسکن باید مجلس و دولت دست به دست هم داده تا با اجرای طرح های ساماندن بخشی اوضاع مسکن، به بهبود قیمت مسکن کمک کنند تا بیش از پیش شاهد امید نسل های جوان و مردم برای خانه دار شدن باشیم.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۳۹۹
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha