۱۳۹۸۱۱۲۸۱۴۰۴۵۱۹۰۷۱۹۷۱۰۱۰۴-e1614456700854
زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی تهران پرس با بیان اینکه اگر مقاومت نبود دشمن تمایلی به مذاکره با ایران را نداشت، گفت: سردار سلیمانی سال های طولانی برای تقویت جبهه مقاومت در منطقه تلاش کردند و مانع از تحقق بخشی توطئه های شوم استکبار جهانی در منطقه شدند و در شرایطی که دشمن خودش را در مقابل ایران ناتوان می دید، دم از مذاکره زد و اگر توانایی داشت که در میدان ما را شکست دهد، هرگز حرفی از مذاکره نمی زد.

وی ادامه داد: میدان، بازوی توانمند دیپلماسی است و هر کشوری که اقتدار داشته باشد، یقینا در دیپلماسی هم صریح تر خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد:اگر ما در میدان ضعف داشتیم و توان مقابله با بیگانگان را در خود نمی دیدیم، هرگز مذاکره ای شکل نمی گرفت و باید تسلیم دشمن می شدیم و «راهبرد مقاومت» دشمن را پای میز مذاکره نشاند.

الهیان در ادامه با اشاره به سخنرانی اخیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی افزود: همانطور که رهبرمعظم انقلاب اسلامی فرمودند، وزارت امور خارجه در هر کشور، مجری اجرای سیاست های کلان کشور است و نمی تواند از خود سیاست گذاری جداگانه ای داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: نباید حرف هایی را به زبان آورد که تکرار حرف های دشمن باشد و یقینا حواشی ایجاد شده بعد از انتشار فایل صوتی ظریف نشان می دهد که باید نسبت به عملکرد و حرف هایمان محتاط تر عمل کنیم و اگر قرار است در پای میزمذاکره با بیگانگان بنشینیم، تا لحظه آخر از سیاست های کشورمان دفاع کنیم.

گفتنی است زهره الهیان در صفحه شخصی توئیتر هم به انتشار فایل صوتی ظریف واکنش نشان داد و نوشت:" آقای ظریف هنوز این مهم را درک نکرده که دیپلماسی وقتی ارزش پیدا می کند که در خدمت امنیت ملی و منافع ملی قرار گیرد .هنر سردار دلها این بود که دستگاه دیپلماسی را در مسیر امنیت به خدمت گرفت. ‎"

انتهای پیام/

کد خبر: ۶۳۶۸
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha