شورای شهر تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تهران لایـحه « مجوز واگذاری حق‌بهره‌برداری از ملک پلاک ثبتی شماره ۳۷۷۱ متعلق به شهرداری تهران به بنیاد فرهنگی امیر کبیر » مورد بررسی قرار گرفت.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در خصوص این لایحه گفت: اقای حبیبی که در چند مقطع زمانی معاون اول رئیس جمهور بودند، به ایشان هدایای نفیسی داده می شد و همچنین با علاقه اقداماتی جهت جمع آوری آثار فرهنگی، هنری و تاریخی کشورشان کردند و همچنین کتابخانه ارزشمندی نیز داشتند.

وی افزود: پس از فوت آقای حبیبی، باره نگهداری از مجموعه ارزشمند به دوش خانواده ایشان بود که در نهایت خانواده ایشان تصمیم گرفتند این میراث فرهنگی را در مکانی نگهداری شود که مردم نیز بتوانند از آن استفاده و بازدید کنند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در شهرداری دوره گذشته ساختمانی به ایشان برای این امر اختصاص داده بودند که این ساختمان دارای مشکلات ساختاری و امکاناتی شده بود، از همین رو تقاضای تغییر مکان نگهداری این آثار شدند. از همین رو ساختمانی در منطقه یک نزدیک باغ فردوس انتخاب شد، منتها بازسازی این ساختمان برای شهرداری هزینه سنگینی به همراه داشت که امکان بازسازی آن برای شهرداری وجود نداشت.

وی ادامه داد: در نهایت با همکاری بانک پاسارگاد بازسازی این ساختمان صورت گرفت، باتوجه به اینکه واگذاری این آثار به شهرداری واگذاری حق بهره برداری است و واگذاری ملکی نیست و قابل تمدید است از همین رو شهرداری لایحه « مجوز واگذاری حق‌بهره‌برداری از ملک پلاک ثبتی شماره ۳۷۷۱ متعلق به شهرداری تهران به بنیاد فرهنگی امیر کبیر » را تهیه و به شورا ارسال کرده است.

صدراعظم نوری در این خصوص گفت: تشکر میکنم این پلاک‌ها در صحن شورا پس از بررسی مجوز اخذ می کنند. من مجدد تذکر می دهم که زمان زیادی است که شهرداری املاک ذیل بند ۶ ماده ۵۵ را به شورا ارسال کرده است اما همچنان در دست اعضای شورا و کمیسیون ها در رفت و آمد است و اکنون که در روزهای پایانی مدیریت شورای شهر هستیم هنوز این املاک ها بین تکلیف نشده است!

وی افزود: در تبصره ۲ مجوز واگذاری عبارت آمده است مبنی بر اینکه در صورت استفاده انتفاعی از بخشی از ملک جدایی از موضوع فعالیت منتقل می بایست نسبت به پرداخت حقوق شهرداری طبق ضوابط اقدام کند، این عبارت، عبارت خطرناکی است!

در ادامه نژاد بهرام گفت: این عبارت خط زده شده است.

در ادامه مسجد جامعی خاطرنشان کرد: این مجموعه ارزشمندی است. آقای حبیبی یک نوع ایران‌شناسی جدیدی را پایه گذاری کرد که این موزه نمونه بارز آن است و نسخ ارزشمند کتاب ها وجود دارد.

وی با خنده مطرح کرد: من فکر میکنم توضیح دادن این موضوع بی فایده است زیرا ریاست جلسه مشغول کار دیگری است.

هاشمی در پاسخ با بیان اینکه من مجبور هستم همه جانبه به مسائل رسیدگی کنم گفت: آقای نظری می خواهند برای پیگیری رد صلاحیت انتخابات شوراها بروند.

مسجد جامعی در ادامه بیان کرد: رویکرد ایران شناسی آقای حبیبی در این مجموعه به خوبی دیده می‌شود. اولین مرکز این مجموعه با حضور آقای جهانگیری در منطقه هفت انجام شد که از معاون اول رئیس جمهوری تشکر میکنم.

هاشمی در ادامه با خنده بیان کرد: تشکر و تعریف کنید، با توجه به اینکه ایشان کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است، از اینجا تبلیغات را آغاز کنیم! اگر تبلیغات می کنیم برای همه تبلیغ کنیم بهتر است.

میرلوحی گفت: با توجه به اینکه پاتوق محله ای فعال بود؛ لطفا برای جایگزینی پاتوق محل فکر جدی شود.

در نهایت این لایحه با ۱۷ رای به تصویب رسید.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۳۰۵
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha