چهارمین سال و در واقع سال پایانی فعالیت شورای پنجم ​​​ تهران تا این لحظه، شاهد اتفاقات مختلفی بود که انتقاد بسیاری از شخصیت ها، کارشناسان و شهروندان تهرانی را به دنبال داشت.
s00-e1557819915827
 

گروه سیاسی تهران پرس، به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ نزدیک می شویم و شورای پنجمی ها باید  کم کم  آماده ترک بهشتی شوند که برای ورود به آن وعده های فراوان به مردم پایتخت داده بودند.

چهارمین سال و در واقع سال پایانی فعالیت شورای پنجم ​​​ تهران تا این لحظه، شاهد اتفاقات مختلفی بود که انتقاد بسیاری از شخصیت ها، کارشناسان و شهروندان تهرانی را به دنبال داشت.


در این سال پایانی؛ اولویت های شهری تهران چون توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مخصوصا با توجه به شرایط کرونایی، نه تنها مورد توجه قرار نگرفت بلکه مصوبه اخیر شورای شهر تهران در خصوص افزایش ۲۵ درصدی قیمت مترو، اتوبوس و تاکسی نارضایتی شهروندان تهرانی از وضعیت موجود پایتخت را دوچندان کرد.


عدم رسیدگی به آسیب های اجتماعی و بی توجهی به پاسداشت مناسبت های ملی و مذهبی چون سال های قبل به قوت خود باقی ماند و رویداد «تهران؛ ۱۴۰۰» به عنوان بارزترین برنامه فرهنگی اجتماعی پایتخت نیز در آستانه سال ۱۴۰۰ با ضعف و حواشی شدیدی برگزار شد.


برخی نامگذاری های خیابان ها و معابر نیز به روال سال های گذشته ادامه یافت و بعضا با حواشی مواجه شد. اقدامی که نشان داد شورای پنجم همچنان اولویت های اصلی شهر تهران را به خوبی فهم نکرده و بیشتر دنبال مسائل فرعی است. این روند به حدی بود که منتقدین در اعتراض به این رویکرد شورا، آن را «شورای نامگذاری»، «شورای تغییر اسامی» و «مجمع تابلوسازان» لقب دادند.


موضوع بازداشتی های گسترده در مجموعه شهرداری ها و شوراهای شهر به دلیل فساد و تخلفات مالی نیز از جمله حواشی دیگر سال پایانی شورای پنجم بود. در پایتخت نیز بازداشت شهردار منطقه ۸ و ۲ تهران نیز به دلیل ارتشاء، با حواشی و واکنش های بسیاری مواجه شد و ناکارآمدی مسئولان شهری را بیش از پیش نمایان کرد.


در همین راستا،  «تهران پرس» از چند ماه گذشته سراغ کارشناسان و شخصیت‌های مختلف رفته تا دیدگاه‌ آنها را درباره عملکرد شورای شهر پنجم تهران در سال پایانی فعالیت آن جویا شود. محورهایی از نظرات این افراد مصاحبه شونده در ادامه از منظر شما می گذرد؛





 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۲۹۴
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha