علی اعطا
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران صبح امروز در جریان دویست و نود و یکمین جلسه شورای شهر گفت: دو روز قبل، این نکته را مطرح کردم که اگر به موارد پاسخ قانع کننده داده نشود و  برای بازسازی اعتماد عمومی اقدامی صورت نگیرد موضوع را در قالب تذکر و سپس سوال از شهردار در صحن شورا مطرح خواهم کرد.

وی با اشاره به گزارش شهردار درباره تخلفات صورت گرفته، افزود: با توجه به شناختی که از شهردار و همکاران ایشان داریم فرض را بر این می گذاریم که این مطالب صحیح است و عین چیزی است که تحقق پیدا کرده و ابعاد بیشتری ندارد؛ مگر اینکه بعداً مشخص شود در بررسی‌ها تخلفات بیش از این بوده است.

اعطا با اشاره به مکالمه تلفنی روز گذشته خود و شهردار تهران و بیان دو نکته به ایشان، عنوان کرد: مسئله سلب اعتماد عمومی زمانی اتفاق می‌افتد که ابتدا دیگران بگویند در شهرداری تخلف صورت گرفته و سپس ما بپذیریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تفاوت پذیرش و اطلاع‌رسانی تخلفات گفت که، زمانی داوطلبانه به شهروندان اطلاع می دهیم که چنین گزارش تخلفاتی صورت گرفته و در پروسه برخورد با خاطبان هستیم، اما زمانی، دیگران از جمله یک روزنامه، خبرگزاری و سایت، گزارش افشاگرانه منتشر می‌کنند و ما ناچار می شویم موضوع را بپذیریم، تایید کنیم و گزارش دهیم.

اعطا با بیان اینکه این حالت دوم منجر به سلب اعتماد عمومی شود، گفت: چرا شهرداری راسا وارد عمل نشد تا قبل از اینکه موضوع افشاگری شود، داوطلبانه و مستقیم با مردم و شهروندان در این رابطه صحبت کند.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: متاسفانه هرچه به پایان دوره شورا نزدیک می شویم ظاهرا اعضای شورای شهر بیشتر در حوزه موضوعات شهری نامحرم تلقی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هر کدام از اعضا می توانند اسامی را در اختیار داشته باشند، گفت: در حال حاضر در ستاد دکتر حناچی، مناطق و مدیران ارشد این اطلاعات موجود است اما اعضای شورا به سادگی نمی‌تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: متاسفانه هیئت رئیسه شورا که من نیز یکی از اعضای هیات رئیسه هستم؛ از کیان شورا به عنوان نهاد نمایندگی مردم دفاع نکرد و در موارد مختلفی شورا نامحرم دانسته شد.

اعطا تاکید کرد: در موارد مختلفی، این مطلب بوده که شورا نسبت به مجموعه ای از اطلاعات و اتفاقاتی که در شهرداری رخ می دهد،  نامحرم دانسته شده است.

وی خواست که این تذکر از سوی شهردار و همکارانش در معاونت برنامه ریزی و امور شورا در مهلت مقرر پاسخ داده شود‌.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۳۰۷
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha