شورای شهر تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ محسن هاشمی در ابتدای دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران(اواخر فرودین ماه سال جاری) با توجه به موافقت رییس جمهور با تامین واکسن توسط دستگاه‌های عمومی و خصوصی خواستار ورود شرکت شهر سالم می تواند در این حوزه شد.

هاشمی در این جلسه بیان کرد که از مسئولان مدیریت شهری انتظار داریم مساله واکسیانسیون پرسنل صف مقدم شهرداری تهران را که بدون تعطیلی و وقفه در حال خدمت رسانی و در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند را پیگیری کنند.

پس از این جلسه حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم از پیگیری های صورت گرفته برای تحقق این امر پیش از مطرح کردن محسن هاشمی  و تصویب خرید آن از سوی شورای شهر تهران خبر داد!

بررسی چون و چرای خرید واکسن کرونا توسط شهرداری

خرید واکسن توسط شهرداری تهران فردا در صحن شورای شهر بر حالی بررسی می شود که طی چند روز اخیر تعدادی از مدیران خاطی تزریق سهمیه واکسن کرونا در شهرداری عزل شدند!

چگونه بودجه خرید واکسن تامین می شود؟

شهرداری تهران با احتساب نیروهای رسمی، پیمانکاری، شرکتی و قرارداری به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۱۲۰ هزار نفر نیرو در بخش های مختلف دارد که پیش بینی می شود برای واکسیناسیون آنان حداقل ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا مورد نیاز باشد.

تامین بودجه ۳۰۰هزار دز واکسن کرونا برای شهروندان تهرانی ایجاد سوال کرده است، زیرا شهرداری تا کنون اعلام میکرد که درآمد پایه شهرداری تحت تاثیر ویروس کرونا کاهش یافته است و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند!

طرح‌های بی‌نتیجه شورای شهر

در خصوص طرح «الزام شهرداری به خرید واکسن کرونا جهت واکسیناسیون شاغلین و فعالین حوزه های ماموریتی مدیریت شهری و گروه های آسیب پذیر مرتبط» حواشی زیادی از تامین بودجه، نحوه توزیع، اولویت بندی و... وجود دارد؛ همچنین  این سوال مطرح است که چرا مردم تهران باید هزینه واکیسناسیون کارکنان شهرداری را بپردازند در حالی که بسیاری از نقاط شهر با مشکلات شهری مواجه است؟

برخی از منتقدین بر این باورند که این طرح نیز همانند برخی از طرح های دیگر شورای شهر تنها با حاشیه همراه است و قایبلیت عملیاتی شدن را ندارد.

اکنون شورای شهر باید نسبت به ابهامات این و چگونه اجرایی شدن آن به شهروندان تهرانی پاسخگو باشد و در صورتی که این طرح قابلیت اجرا شدن ندارد، کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری باید نسبت به ارائه همچین طرحی در صحن شورای شهر پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۲۸۰
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha