SHORAHAY_SHAHR
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است. در ۶۰ ثانیه های آموزشی ۱۴۰۰ (قسمت نوزدهم: مدیریت محلی و اجماع محوری؛ توافق جمعی) که روی پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر شده، آمده است:


مقام معظم رهبری: "شوراهای شهر و شهرداران سراسر کشور باید امانت‌دار رای اعتماد محیط زندگی و اخلاق و فرهنگ مردم باشند.."

یکی دیگر از ابعاد حکم روایی خوب محلی، اجماع محوری یا توافق جمعی است. در جوامع شهری و روستایی کنش‌گران متعدد با نقطه نظرات مختلف حضور دارند، بر همین اساس حکم روایی خوب محلی باید منافع متفاوت گروه‌های گوناگون را با دستیابی به یک اجماع گسترده فراهم کند.

مدیریت محلی برای تحقق این مهم باید به نگرش، اعتقاد و باور به کار جمعی و گروهی ، حمایت از منافع اکثریت گروه‌ها و طبقات اجتماعی، توافق جمعی شهروندان در موضوعات مختلف، همسویی با تمامی سازمان‌ها و نهادهای توسعه‌ای، همسویی و همفکری با آحاد شهروندان و رضایت شهروندان از منافع جنگی توجه داشته باشد.

مدیریت محلی و پاسخگویی

همچنین در (قسمت هجدهم: مدیریت محلی و پاسخگویی) عنوان شده است: رابطه ی مدیریت محلی و شهروندان رابطه ای تعاملی و دو سویه است. پاسخگویی یکی از مولفه های حکمروایی خوب محلی محسوب می شود.

مدیران محلی به عنوان امانت دار و منتخب مردم باید بیش از هرچیز خود را ملزم به پاسخگویی در قبال شهروندان بدانند که برای تحقق این مهم باید مواردی همچون الزام به پاسخگویی به موقع، صحیح و قانع کننده به عنوان یک اصل و باور عمومی، سازماندهی و اتخاذ راهکار مناسب برای پاسخگویی موثر به شهروندان، برگزاری جلسات مردمی برای تشریح تصمیمات، برنامه ها و اقدامات و همچنین پرهیز از انجام اقدامات خودسر و بی مسئولیت و همبستگی مدیران محلی با مردم را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: ۶۲۶۰
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha