۶۰۴۲۳۸_۴۶۱
به گزارش تهران پرس، مسعود لطیفیان درباره آخرین وضعیت آفت ملخ بومی در کشور، اظهار کرد: در سالجاری مبارز با ملخ‌های بومی در سطحی در حدود ۵۵۰۰۰ هکتار در حال انجام است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها تا کنون ۸ استان درگیر مبارزه با ملخ‌های بومی شده‌اند.

لطیفیان این ۸ استان را گیلان، زنجان، قزوین، کردستان، تهران، اردبیل، آذربایجان غربی و گلستان نام برد.

وی افزود: در سه استان گیلان، زنجان و قزوین پوره ملخ‌های بومی غالبا مراکشی بوده و در سن ۴،۵ و بالدار نسل جدید با جمعیت بالا هستند که عملیات ردیابی و مبارزه با اکیپ‌های ردیابی و مبارزه سازمان در حال انجام است.

وی سطح مبارزه در استان گیلان را ۱۴۰۰۰ هکتار، زنجان را ۲۰۳۵۰ هکتار، قزوین را ۱۲۰۰۰ هکتار و در استان گلستان ۱۵۰۰ هکتار و اردبیل را ۵۰۰ هکتار اعلام کرد.

لطیفیان گفت: مبارزه در این استان‌ها ادامه دارد و پیش بینی می‌شود این سطوح افزایش خواهد داشت.

وی تصریح کرد : علاوه بر استان‌های نام برده در تهران نیز در سطح ۵۸۰ هکتار پوره‌های ملخ مراکشی ظاهر شده‌اند که بیشتر پوره سن یک، دو و سه هستند و مبارزه با آن‌ها ادامه دارد.

لطیفیان با تاکید بر اینکه در برخی دیگر از استان‌های کانونی ملخ‌های بومی، کپسول‌های تخم درحال تفریخ و پوره‌ها در حال ظهور هستند، افزود: در تمامی این مناطق درگیر در این استان‌ها نیز عملیات پایش و ردیابی در حال انجام است و در زمان نیاز مبارزه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون استان کردستان در گیر ملخ‌های شاخک بلند بدون بال جنس اوارویستا و پلی سارکوس است، افزود: مبارزه با پوره ملخ‌های شاخک بلند بدون بال جنس اوارویستا و پلی سارکوس در شهرستان‌های سروآباد، بانه و مریوان استان کردستان در حال انجام هست که سطح مبارزه تاکنون به ۳۶۵۰ هکتار رسیده است.

لطیفیان پیش بینی کرد؛ در سال جاری این سطح تا ۱۰۰۰۰ هکتار افزایش یابد.

وی اظهار کرد: این نوع ملخ در آذربایجان غربی نیز دیده شده که در سطح ۶۰۰ هکتار مبارزه با ملخ شاخک بلند اوارویستا در ارتفاعات و مراتع سردشت آغاز شده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۲۷۰
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha