Screenshot_۲۰۲۱۰۴۳۰-۱۳۰۹۲۲_Chrome
به گزارش تهران پرس، در شرایطی که بازار معاملات مسکن در وضعیت رکود سنگین به‌سر می‌برد، بیشتر متقاضیانی که این روز‌ها برای خرید آپارتمان در بازار در حال جست وجو و بازدید از فایل هستند، متقاضی واحد‌های مسکونی نقلی هستند.

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد اگر‌چه بازار معاملات خرید‌و‌فروش واحد‌های مسکونی نقلی و کوچک‌متراژ نیز مانند سایر آپارتمان‌ها در گروه‌های متراژی بالاتر در شرایط رکود به‌سر می‌برد، اما همچنان این گروه از واحد‌های مسکونی در برخی از مناطق به‌خصوص، متقاضیان خاص خود را دارند که کم و بیش اقدام به خرید این واحد‌ها از بازار می‌کنند.

واحد‌های مسکونی نقلی اصطلاحا به آپارتمان‌های با مساحت کمتر از ۶۰ مترمربع تا حداکثر ۶۰‌مترمربع گفته می‌شود که طی سال‌های اخیر بخش قابل‌توجهی از تقاضای مسکن و معاملات خرید آپارتمان در بازار بر این واحد‌ها متمرکز شده است.

این واحد‌ها به دلیل قیمت‌کل کمتر به واسطه پایین‌تر‌بودن متراژ از سال‌های گذشته تاکنون هم مورد تقاضای گروه‌های مصرفی (عمدتا خانه‌اولی‌ها) و هم مورد تقاضای سرمایه‌گذاران با سطح بودجه‌های محدودتر در بازار مسکن بوده است.

پیش از این و تا قبل از تداوم جهش قیمت مسکن که منجر به بیرون رانده‌شدن خانه‌اولی‌ها از بازار مسکن به دلیل افزایش شکاف بین قدرت خرید آنها و قیمت آپارتمان شد، عمده مشتریان این واحد‌ها را خانه‌اولی‌هایی تشکیل می‌دادند که بخشی از آن‌ها این واحد‌ها را برای سکونت خریداری کرده، اما بخشی دیگر این واحد‌ها را روانه بازار اجاره می‌کردند.

هم‌اکنون، اما بیشترین معاملات در میان این گروه متراژی از آپارتمان در میان سرمایه‌گذاران ملکی انجام می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد در روز‌های اخیر تحت‌تاثیر اعلام رسمی کاهش ۳‌درصدی قیمت مسکن در فروردین ماه امسال نسبت به اسفند‌۹۹، تعداد فایل‌های با سطح قیمت مناسب‌تر در این گروه متراژی از آپارتمان، در بازار مسکن افزایش یافته است.


انتهای پیام/
کد خبر: ۶۲۷۴
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha