به گزارش تهران پرس،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا باقی مانده و امید است مردم با حضور گسترده و آگاهانه خود فرد اصلح را انتخاب کنند.
۱۳۹۹۱۰۲۸۰۰۰۳۶۶_Test_PhotoN




به گزارش تهران پرس،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا باقی مانده و امید است مردم با حضور گسترده و آگاهانه خود فرد اصلح را انتخاب کنند.







نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب اصلح تاکید و بیان کرد: مقام معظم رهبری به خوبی مسیر را برای یک انتخاب اصلح تعیین کرد که دقت به فرمایشات آقا و محورهایی که ایشان مطرح فرمودند می‌تواند به مردم در انتخاب خوب کمک بسیاری کند.


سلیمی بیان کرد: رفتار هیات اجرایی و نظارت، بر اساس قانون است، این هیات‌ها نمی‌توانند فراتر از قانون اقدامی را انجام دهند، قانون مسیر را مشخص کرده، در قانون آمده است که برای تایید صلاحیت‌ها باید از مراجع ذی‌ربط از قبیل مراجع چهارگانه استعلام کنند، معنای واژه «از قبیل» این است که استعلام منحصر بر مراجع چهارگانه نیست، بلکه بررسی صلاحیت از مراجع دیگری همچون دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، اطلاعات سپاه و دیگر نهادهای ذی‌ربط نیز صورت می‌گیرد.


وی با اشاره به شانتاژ خبری برخی رسانه‌‌ها مبنی بر رد صلاحیت‌‌های گسترده گفت: در قانون انتخابات سه مرحله برای حق اعتراض فرصت داده شده است و کسانی که در مرحله اول صلاحیت آنها رد می‌شود می‌توانند نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد، رد صلاحیت‌ها قطعا با دلیل و مدرک و مستندات است.


نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتخابات ادوار گذشته به خوبی نشان داد این جریان خاص که امروز دم از رد صلاحیت‌های گسترده می‌زند، هرگاه سبد رای‌شان نزد مردم خالی است، با چنین اتهام‌پراکنی‌ها و چنگ‌زدن‌هایی سعی در فرار رو به جلو دارد که به راستی انسان از این حرف‌ آنان شگفت‌زده می‌شود.


سلیمی ادعای رد صلاحیت‌های گسترده را یک دروغ بزرگ دانست و گفت: همواره چنین بحث‌هایی در انتخابات وجود داشته، در انتخابات مجلس که همه سلایق کاندیدا داشتند و تایید صلاحیت هم شدند، حذف یک سلیقه دروغ بزرگی است، این جریان خاص به دلیل اینکه رای ندارند اتهام پراکنی می‌کند، اگر مستندات قوی دارند از طریق مراحل قانونی اعتراض کنند، دلیل این بلوا کردن چیست؟


وی تصریح کرد: این افراد می‌خواهند نیمی از قانون به نفع آنان عمل کنند، نیمی دیگر خیر، هیات‌های اجرایی و نظارتی باید مرقانون را عمل کنند، نمی‌شود قانون را بخشی خواند، نیمی از قانون که خوشایند است خواند و نیم دیگر را نه.


 عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  با تایید وجود برخی ایرادات در قانون انتخابات گفت: قانون انتخابات ایرادی دارد، انسان هم عاری از خطا و اشتباه نیست، ممکن است در مرحله‌ای اشتباهی صورت گیرد اما سه مرحله حق اعتراض برای نامزدها در نظر گرفته شده که قطعا در این سه مرحله بر اساس قانون و مستندات صلاحیت افراد به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.


سلیمی بیان داشت: ادعای رد صلاحیت‌های گسترده توهین به هیات اجرایی و مصداق بازر تشویش اذهان عمومی است،  نباید با تحت فشار قرار دادن هیات‌ها نسبت به تایید صلاحیت افراد اقدام کرد، ما دیدیم در انتخابات شورای اسلامی دوره فعلی برخی افرادی که با تحت فشار قرار دادن هیات اجرایی و با سفارش مسوولان تایید صلاحیت شدند به دلیل فسادهای مالی سر از زندان و دادگاه در آوردند.


وی گفت: گاها افرادی هستند که به دلیل برخی مشکلات به طور مثال دعواها و اختلافات کوچک مالی و یا خانوادگی در استعلام از دستگاه‌های ذی‌ربط دارای سوءسابقه هستند و ممکن است چنین اشکالی در تایید صلاحیت‌ها صورت گیرد که این یک مشکل از نظر قانون انتخابات است، اما رد صلاحیت به معنای این نیست که افراد تایید نشده باید از قطار نظام پیاده شوند، این افراد می‌توانند در جایی دیگر به رسالت خود بپردازند.


عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شوراها نهادهای مردمی هستند که برای کاهش تصدی‌گری دولت تشکیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: فشار به هیات‌ها برای تایید صلاحیت حاصلی جز فساد نخواهد داشت، در دوره فعلی شوراها در بعضی موارد شوراها نتوانستند به وظایف خود به درستی عمل کنند و متاسفانه  میزان دستگیری‌ها و تخلفات شوراها زیاد بود، هزاران متر زمین خواری، اختلاس و مشکلات دیگر در شوراهای این دوره اتفاق افتاد که اتفاق ناخوشایندی بود؛ مردم باید مراقب باشند در انتخابات شوراهای شهر و روستا به افرادی رای دهند که به معنی واقعی کلمه امین مردم باشند.


انتهای پیام/الف


کد خبر: ۶۲۵۶
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha